Hala de producţie a gigantului european a fost deschisă în septembrie 2016, iar aici lucrează 72 de tehnicieni. Astfel, 22 de aparate de zbor ale unor instituții de stat din România și alte cinci țări ale lumii sunt în prezent în lucru în hala Airbus de la Ghimbav.
În prezent, angajaţii lucrează şi la un elicopter SMURD, care a intrat în revizie pe 24 aprilie.
„Acest aparat intră într-o revizie periodică definită de un program bine stabilit în care se înlocuiesc componente care nu mai sunt în parametri. O astfel de revizie la acest tip de elicopter poate să dureze între minim trei luni și o perioadă puțin mai lungă”, a declarat Vasile Călitu, tehnician, pentru Digi 24.
În prezent, în hală sunt patru elicoptere româneşti dar şi elicoptere militare aduse din Marea Britanie sau Emiratele Arabe.
„Poate să dureze 12 luni, poate să dureze mai mult de un an. Elicopterele sunt aduse aici şi se întorc la clientul nostru ca unele noi. Complet modernizate”, a declarat directorul general, Serge Durand.
„Un zbor de încercare este efectuat pentru a regla elicopterul cât mai bine ca să-l livrăm la beneficiar. Să testăm puterea maximă a motorului și avertizările de limite. Zborul de încercare e mai periculos decât un zbor operațional”, spune și Liviu Ionescu, inginer de teste.
La Airbus Helicopters se va fabrica şi elicopterul H215 M, un aparat de zbor bimotor care poate fi echipat pentru misiuni medicale, utilitare sau misiuni militare de menţinere a păcii.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro