Comandamentul Special Black Friday a controlat platforma eMag, iar comisarii ANPC au constatat că, „pe pagina de prezentarea a produselor, lângă preţul de referinţă („preţul tăiat”) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: „Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile”, neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia”.
Mai exact, oamenii nu erau informaţi de când se calculează cele 30 de zile.
„Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.
Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 50.000 lei”, mai transmite ANPC.
Reacţia eMag
„Aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați. Am pus la dispoziția autorităților în mod transparent informațiile necesare privind organizarea campaniilor promoționale la eMAG”, a reacţionat retailerul online, într-un comunicat de presă.
„De asemenea, ANPC a verificat zeci de prețuri din cadrul campaniei Black Friday dar și din alte promoții și nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile”, susţine eMag.
„În plus, ca o dovadă suplimentară de transparență, am construit un ghid de marcaje și caracteristici ale produselor, care este public și poate fi accesat de oricine pe pagina noastră. Considerăm că eforturile autorităților de a susține transparența informațiilor sunt în interesul clienților și au rolul de a crește încrederea acestora în comercianți”, mai transmite eMag.