Procentul este și mai mare în cazul noilor clienți eMag: 60% dintre cei care au plasat pentru prima dată o comandă pe eMag au făcut acest lucru de pe mobile, a mai arătat retailerul.
Cele mai comandate produse de pe mobil sunt cele destinate copiilor (14,3%), electrocasnicele mici (8,4%), accesoriile pentru telefoane (6,6%), aparatele de îngrijire personală (6%) și jucăriile (5,9%).
Topul continuă cu electrocasnicele mari (5,5%), fashion (5,3), produsele pentru casă (4,9), cărțile (4,4%) și telefoanele mobile (4,1%).
75% din vizite vor fi realizate de pe telefoane
Prin intermediul aplicației, comenzile pot fi plasate la orice oră, din orice loc, modul de căutare este rapid și eficient, clienții sunt informați despre noile oferte, iar accesul la lista de produse favorite este facil. În plus, plata poate fi făcută rapid, în siguranță.
”Estimăm că, până la sfârșitul anului, peste 75% dintre vizitele făcute pe eMAG vor fi de pe dispozitivele mobile”, a declarat Bogdan Axinia, vicepreședinte pentru tehnologie și platforme în cadrul eMag.
Anul trecut, 64% dintre vizite au fost făcute de pe smartphone-uri și tablete. De asemenea, 2017 a fost primul an în care traficul provenit de pe dispozitive mobile a trecut lunar pragul de 60%.
Tineri și tehnologizați
Cei mai mulți utilizatori care au folosit dispozitive mobile pentru a se informa și pentru a face cumpărături au mai puțin de 40 de ani. Un procent de 43% dintre aceștia au vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, urmați de cei care au vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani (30%).
Cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitivele mobile au fost livrate în: București, Constanța, Cluj, Timiș, Iași, Prahova, Ilfov, Brașov, Argeș, Dolj.
Emag este cel mai mare retailer online din România. Compania este condusă de către antreprenorul Iulian Stanciu, dar cel mai mare acționar este fondul sud-african Naspers.
Investigații ale Consiliului Concurenței
Compania este investigată de către Consiliul Concurenței, care analizează un posibil comportament discriminatoriu al eMag asupra competitorilor din marketplace.
Autoritatea de competiție investighează și modul de formare a prețurilor pentru promoții, după cum declara Bogdan Chirițoiu, președintele instituției, înainte de Black Friday 2017.