”În România am fost pe profit, puțin pe plus. Tot profitul îl investim în creșterea viitoare”, a declarat Stanciu, în cadrul unei conferințe.
Spre comparație, în anul 2016, afacerile erau de 2,47 miliarde de lei, iar pierderile de 85 de milioane. Compania a încheiat 2017 cu 1.990 salariați, față de aproximativ 1.300, cât avea la finele lui 2016.
În acest an trece de un miliard de euro
Pe lângă operațiunile din România, eMag este prezent și în Bulgaria, Ungaria și Polonia. De asemenea, din grupul eMag fac parte și PC Garage, Fashion Days, Sameday Courier și Depanero.
La nivel de grup, cifra de afaceri a fost de 4,06 miliarde de lei, în creștere cu 30%. În total, grupul eMag are 4.470 angajați, dintre care 743 special pe partea de tehnologie.
”Estimăm că în doi ani grupul va fi pe plus. Iar pentru acest an preconizăm o creştere a afacerilor de 20%, atât în România, cât şi global”, a afirmat oficialul eMAG.
Emag este deținută în proporție de aproximativ 80% de către grupul sud-african Naspers, iar restul acțiunilor sunt controlate de către Iulian Stanciu.
Compania a anunțat că are peste 3,4 milioane de produse în stoc și un număr de 10.798 de selleri în marketplace. Acestea sunt firme care folosesc eMag ca punct de vânzare online. Lunar, eMag atrage câte 800 de selleri noi.
7,57 milioane de clienți
Stanciu a mai spus că eMag a avut în 2017 7,57 milioane de clienți, dintre care 4,26 milioane în România,m 1,41 milioane în Ungaria, peste 890.000 în Bulgaria și 304.000 în Polonia.
Anul trecut, compania a avut 1,692 milioane de clienți noi, dintre care 803.000 în România.
Traficul a fost de 38 de milioane de vizite în luna martie, în urcare cu 40% peste nivelul din martie 2017. Traficul pe mobil este 68% din total.
Aplicația eMag a ajuns la 1,1 milioane de instalări, dintre care peste 800.000 Android și în jur de 315.000 pe iOS, adică iPhone, iPad și iPod Touch.
”Nu este de vânzare”
Întrebat dacă a avut oferte de cumpărare de la Amazon, Iulian Stanciu a afirmat că nu știe de astfel de oferte, dar a spus răspicat că ”eMag nu este de vânzare”.
”Oferte, de-a lungul timpului, au mai primit, dar nu am participat la nicio discuţie. Nu mă interesează să vând. Suntem tineri, ne place ceea ce facem şi vrem să facem lucrul acesta în continuare”, a afirmat Stanciu.
Speculațiile au pornit de mai mult timp și anul trecut s-au intensificat după ce Amazon a deschis un centru de inginerie la București.
Amazon este o companie care preferă să construiască de la zero prezența în statele în care se lansează, dar anul trecut a preluat Souq, cel mai mare retailer online din Orientul Mijlociu. Iar în acest an, Amazon a a făcut ofertă pentru Flipkart, cel mai mare retailer online din India, dar a pierdut în fața Walmart.
Ieri, Google a anunțat că va investi 550 de milioane de dolari în JD.com, al doilea mare retailer al Chinei, după Alibaba.