Recent, Libertatea a scris despre un vasluian care s-a trezit cu contract de energie electrică la Enel, desi nu semnase niciodată pentru schimbarea furnizorului de curent.
În solicitarea de informații trimisă companiei, Libertatea a dorit să afle când a aflat pentru prima dată Enel de practicile companiei menționate în articol, de când colaborează Enel cu respectiva companie și care este numele acesteia.
În plus, am întrebat și dacă Enel a depus vreo plângere penală împotriva companiei.
„Enel Energie Muntenia nu tolerează niciun fel de practici înșelătoare în activitatea partenerilor săi de vânzări. Verificăm periodic activitatea companiilor cu care colaborăm pentru a ne asigura că acestea respectă standardele noastre și clauzele contractuale”
Enel Energie Muntenia
Din răspunsul Enel aflăm că activitatea colaboratorilor companiei este verficată periodic.
Iar toate sesizările sunt analizate de departamentele de specialitate din companie „care emit un raport ce poate include recomandarea de sesizare a organelor de urmărire penală, dacă există elemente care să indice suspiciuni privind încălcarea” legii.
30 de reclamații la ENEL în 2019 venite din județul Vaslui, dintre care jumătate sunt din satul Floreni
Am vrut să aflăm și câte sesizări a primit Enel din județul Vaslui. Din totalul de 30 de sesizări primite în 2019 în care se reclama schimbarea furnizorului de energie electrică, jumătate vin din satul Floreni, locul de unde este și Neculai R.
„În prezent așteptăm raportul departamentelor specializate pentru a decide asupra modului de sesizare a organelor de urmărire penală, după cum am procedat în cazuri similare”
Enel Energie Muntenia
Enel a terminat colaborarea cu subcontractantul ce a încheiat contractele din satul Floreni, judetul Vaslui în iunie. Nu ne-a comunicat însă și numele fostului colaborator ci doar că în momentul de față se fac cercetări „pentru a decide asupra modului de sesizare a organelor de urmărire penală”.
Zero despăgubire pentru cei înșelați, doar încheierea contractelor
Legat de ce se întâmplă cu contractele încheiate prin practici înșelătoare, Enel ne comunică că acestea pot fi reziliate pe baza unei cereri.
Nimic legat de vreo retribuție pentru cei care s-au trezit din senin cu un alt furnizor de energie electrică
Redăm integral răspunsul Enel:
Bună ziua,
Referitor la solicitarea dumneavoastră, vă rugăm să regăsiți mai jos răspunsul Enel Energie Muntenia:
”Enel Energie Muntenia nu tolerează niciun fel de practici înșelătoare în activitatea partenerilor săi de vânzări. Verificăm periodic activitatea companiilor cu care colaborăm pentru a ne asigura că acestea respectă standardele noastre și clauzele contractuale.
Sesizările clienților referitoare la activitatea partenerilor de vânzări sunt înregistrate fie prin intermediul departamentului de Relații cu Clienții, fie direct prin reprezentanții departamentului vânzări care gestionează relația cu partenerii de vânzări.
Sesizările sunt analizate în cadrul departamentelor de specialitate ale companiei, care emit un raport ce poate include recomandarea de sesizare a organelor de urmărire penală, dacă există elemente care să indice suspiciuni privind încălcarea prevederilor legale aplicabile. În cazurile în care societatea face aceste sesizări, aducem acest lucru la cunoștința clientului menționat, pentru că este posibil ca acesta să fie citat în calitate de martor de către organele de cercetare penală.
În ultimele luni, conform înregistrărilor din sistemele noastre informatice, am putut identifica un număr de circa 30 de contracte pentru care clienți din zona Vaslui ne-au transmis reclamații sau solicitări de renunțare, dintre care jumătate se află în localitatea Floreni.
În cazul în care contractul nu a fost încă activat, clienții rămân în portofoliul vechiului furnizor, iar contractul reclamat se consideră nul. În cazul în care contractul a fost activat, acesta este reziliat pe baza unei notificări transmise de către furnizorul ales de client.
Referitor la cazul semnalat de dumneavoastră, în luna martie a acestui an am primit o sesizare de la clientul menționat din comuna Floreni, județul Vaslui. În prezent așteptăm raportul departamentelor specializate pentru a decide asupra modului de sesizare a organelor de urmărire penală, după cum am procedat în cazuri similare.
De asemenea, precizăm că am încetat în luna iunie a acestui an colaborarea cu respectivul partener de vânzări, al cărui agent a instrumentat contractul clientului în discuție.”
Cu stimă,
Biroul de presă Enel România