”Partea cu furtul are loc mai mult pe timp de iarnă. Dacă mai sunt intruși care urcau și luau fier. Acum vara nu au timp pentru că începe sezonul la pește. Mai bine iau o barcă, plimbă doi turisți și scot banii pe fier pe care l-ar fi furat. Au avut mai multe tentative, dar într-o iarnă au intrat cu aparatele de sudură și taiau de acolo, dar au fost prinși de poliția de frontieră. Nu sunt localnici, au venit din comunele învecinate pe apă, Tuzla sau Eforie, nu știu sigur”, ne-a declarat viceprimarul comunei Costinești, Marin Băduica.
Și pentru că acesta este un simbol important al Costineștiului orice incident acolo ar păta imaginea stațiunii așa că primăria încearcă să-i facă pe turiști să conștientizeze pericolele la care se expun.
„Chiar dacă epava nu este în patrinomiul primăriei Costinești, noi încercăm prin intermediul salvamarilor și a societăților de agrement să nu se apropăie foarte tare de epavă pentru că este un pericol”, a mai spus viceprimarul.
EXCLUSIV / Boureanu face naveta între arest și dentist. Fostului deputat i s-a aprobat un tratament dentar de lungă durată
Nu de puține ori, de-a lungul anilor trecuți, când epava era în stare mult mai bună, aceasta devenise un fel de adăpost pentru cei fără casă. Iar, chiar și în ziua de astăzi, când degradarea a ajuns în stadiu extrem de avansat, epava este considerată punct de reper pentru înotătorii care se aventurează până acolo doar de dragul teribilismului.
[libgallery id=”1888240″]
Foto: Cristi Bocă/Facebook
Cum arată epava Evanghelia pe interior
Cristi Bocă este un turist care s-a aventurat zilele trecute în interiorul epavei de la Costinești cu caiacul și a filmat. Clipul arata starea avansata de degradare a navei care a aprținut odată miliardarului grec, Aristotel Socrates Onassis.
În urmă cu mai mulți ani, după o furtună cruntă pe mare, epava s-a rupt în două, aceasta fiind acum un pericol de moarte pentru oricine se aventurează până acolo doar de dragul unor amintiri.
Nava a eșuat, în 15 octombrie 1968, la circa 1,5 mile marine (2,7 km) de țărm, în partea nordică a stațiunii, numită Golful Francezilor. Echipajul de pe Evangelia ceruse ajutor, cu 12 ore înainte de a eșua, prin radio, Grupului de Intervenții și Salvare Navală al portului Constanța prin transmiterea unui SOS tradus “Save Our Souls” (n.r. Salvați-ne sufletele ), prin care ambarcațiunea sesiza că se află în stare de dificultate.
COD PORTOCALIU de caniculă! Temperaturile vor urca până la 40 de grade Celsius