Compania Meituan, un gigant al livrării de alimente din China, a lansat serviciul de livrare „fără contact”, un succes imediat, în condițiile epidemiei de coronavirus.
Potrivit unui purtător de cuvânt al companiei, peste 80% dintre cei care au făcut comenzi între 26 ianuarie și 8 februarie au solicitat un serviciu de livrare fără contact. 66% dintre clienții care au selectat opțiunea de servicii contactless pentru fiecare comandă pe care au plasat-o în acea perioadă.
În Wuhan, epicentrul coronavirus, aproape 95% dintre oameni fac comenzi acasă
Meituan este unul dintre liderii pieței de livrări de mâncare gătită și alimente din China, cu 5,9 milioane de comercianți parteneri, incluzând lanțuri globale precum McDonald’s și Pizza Hut și cu 700.000 de curieri activi zilnic.
Wuhan, epicentrul focarului de coronavirus, a fost orașul cu cea mai mare proporție de comenzi de livrare fără contact din toată China. 95,1% din toate comenzile au solicitat serviciul, conform datelor Meituan colectate între 26 ianuarie și 8 februarie și trimise Business Insider. Însă, serviciul a fost extrem de popular și în alte orașe mari precum Yangzhou, Jinan, Nanjing și Harbin, chiar dacă acolo virusul nu a făcut ravagii.
Meituan a lansat serviciul de livrări fără contact, în Wuhan, pe 26 ianuarie, iar în mai puțin de o săptămână acesta a fost disponibil în toată China. Alți furnizori majori precum Ele.me și lanțuri precum KFC au lansat și ele servicii similare în China după aceea.
La fiecare livrare primești „buletinul medical” al celor din bucătărie
La fiecare comandă de livrare fără contact, clienții primesc carduri fizice care indică temperaturile tuturor persoanelor implicate în procesul de gătire și livrare, precum și dacă curierii și-au dezinfectat echipamentul în acea zi.
La livrarea fără contact, curierul va lăsa comanda într-o locație pe care cumpărătorul a solicitat-o în avans și apoi va chema clientul să o ridice, evitând astfel întâlnirea cu el.
Comenzile pentru mai mult de 5 persoane au crecut cu 70%
În China, livrarea de alimente este, în general, apanajul celor care mănâncă singuri. Potrivit unui raport pe care compania chineză de date Urora l-a publicat în august 2019, înainte de începerea epidemiei de coronavirus, mai mult de 62% din toate comenzile de livrare a alimentelor erau sub 5,50 de dolari, adică mâncare care nu ajungea pentru două persoane.Compania Meituan a spus că a înregistrat o creștere de 31% a comenzilor pentru mai mult de o persoană, în timpul epidemiei. Valoarea comenzilor care deservesc cinci persoane sau mai multe a crescut cu peste 70%.
Datele companiei chineze arătî că aproximativ 10% totalul comenzilor a fost făcute într-un oraș diferit de cel de pe adresa de livrare. Acestea provin, cel mai probabil de la cei care trăiesc la o distanță mare față de prieteni și familie.
Meituan oferă, de asemenea, și un serviciu de livrare a alimentelor acasă sau la bioru, care a înregistrat și acesta un plus de cereri. Astfel, numărul comenzilor, în cele două săptămâni, a crescut de patru ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai comandate produse sunt măștile chirurgicale, sterilizatoarele, legume, carne și fructe.