Traficul pe podul Giurgiu-Ruse s-a dublat comparativ cu anul trecut, iar actualul pod nu mai face față traficului, de aceea este nevoie de un nou pod care să decongestioneze traficul, informează Agerpres.
Numai în perioada ianuarie-august 2016, podul Giurgiu-Ruse a fost utilizat de 750.000-760.000 de vehicule, în ambele sensuri de mers, iar în perioada similară a acestui an traficul a urcat la 1,370 milioane de vehicule.
Directorul executiv în cadrul Consiliului Județean Giurgiu, Nicu Mardale, și-a exprimat speranța că necesitatea unui nou pod peste Dunăre va fi luată în considerare de parlamentele celor două țări.
Nicu Mardale a spus că realizarea unui nou pod peste Dunăre, în regiunea Giurgiu-Ruse, ar costa aproximativ 250 milioane de euro, citând un studiu de fezabilitate din 2014.
La rândul său, directorul Administrației locale a drumurilor publice din Ruse, Rostislav Stefanov, a apreciat că cea mai bună amplasare pentru un nou pod este la aproximativ trei kilometri est de orașul Ruse, în zona localității Marten.
Responsabilul bulgar a precizat că acest punct a fost selectat și ca punct de plecare pentru viitoarea autostradă Ruse-Veliko Târnovo.
Oficialii români și bulgari prezenți la reuniunea de lucru au mai apreciat că o soluție pe termen scurt pentru decongestionarea traficului pe podul Giurgiu-Ruse este creșterea capacității punctelor de control de pe ambele maluri ale podului.
Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparație capitală a fost efectuată în 1997.
În anul 2013 a fost inaugurat podul de la Calafat-Vidin, cel de al doilea pod de trecere peste Dunăre, între România și Bulgaria.
CITEȘTE ȘI… Decizie incredibilă a lui Cristian Pomohaci, după ce a fost exclus din preoție
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro