Deputatul european Daciana Sârbu, care militează pentru o alimentaţie sănătoasă a cetăţenilor, în special a copiilor, a declarat că trebuie ridicate standardele în ceea ce priveşte publicitatea la laptele praf, a preparatelor din cereale sau a alimentelor pentru nevoi medicale, întrucât, acum promovarea acestor se face agresiv şi induce în eroare consumatorul.
“În opinia mea, obiectivul acestor reglementări este acela de a ne asigura că oamenii au acces la informaţii corecte şi relevante în legatură cu alimentele pe care le consumă. Publicitatea agresivă la produse precum laptele praf induce în eroare consumatorii şi trebuie controlată prin reguli mult mai severe”, a spus Daciana Sârbu. Una din principalele preocupări ale eurodeputatei este şi  problema  etichetării şi a promovării publicitare a formulelor de lapte praf pentru sugari şi copiii de vârstă mică, şi în special problema promovării agresive a utilizării laptelui praf  în detrimentul alăptării:
“După cum ştim, înlocuitorii laptelui matern sunt promovaţi în mod agresiv. În acest timp, statisticile confirmă că procentul mamelor care alăptează rămâne scăzut pe întreg teritoriul UE. Sunt exploatate lacune legislative care fie permit ca regulile privind publicitatea să fie ocolite, fie îngreunează aplicarea lor. Reglementarea publicităţii la aceste produse trebuie să fie mult mai riguroasă, pentru a se evita înşelarea sau manipularea consumatorilor”, mai spune eurodeputata. Totodată,  Daciana Sârbu  spune că  aşa numitul ”lapte de creştere”, căruia i se face publicitate excesivă, cum că ar aduce nenumărate beneficii nutriţionale, este una înşelătoare, întrucât nu există studii şi dovezi clare că acest produs aduce beneficii pentru sănătate, el fiind doar înlocuitor foarte scump al laptelui obişnuit.

 
 

Urmărește-ne pe Google News