Ministerul Educației a publicat astăzi, 4 iulie, pe site-ul evaluare.edu.ro, rezultatele finale obținute după soluționarea contestațiilor depuse de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut probele Evaluării Naționale 2021.

Media de admitere constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la Evaluarea Națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Cu cât a crescut numărul elevilor care au promovat Evaluarea Națională după contestații

În urma contestațiilor, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 la Evaluarea Națională 2021 este de 76,90% (94.629 de candidați), în creștere cu 0,10% (103 candidați) față de rezultatele inițiale (76,80%), a informat Ministerul Educației.

Totodată, la proba de limba și literatura română, 103.805 candidați (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 482 de candidați au obținut nota 10 (+15 în raport cu prima afișare).

La matematică, 83.129 de candidați (67,40%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 1.505 candidați au obținut note de 10 (+66 în raport cu prima afișare).

La limba și literatura maternă, 7.619 candidați (95,9%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 123 de candidați au obținut note de 10 (numărul notelor de 10 a rămas nemodificat).

Au fost depuse 20.268 de contestații, în creștere, comparativ cu anul trecut (15.275), dar cu valori inferioare față de anii anteriori: 2019 – 21.509 contestații, respectiv 2018 – 23.761 de contestații.

Rata de participare a fost de 93,9%: 123.122 de candidați prezenți (dintr-un total de 131.179 de absolvenți înscriși). Dintre aceștia, 28.493 de candidaţi (23,10%) au obţinut medii mai mici decât 5 (cinci).

Au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă 5 elevi, lucrările acestora fiind notate cu 1.

Pe 29 iunie, înaintea depunerii contestațiilor, întrebat de Libertatea cum se explică faptul că la nivel național numărul mediilor de 10 este de 7 ori mai mic decât în 2020, ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că „a fost eliminată subiectivitatea prin construcția subiectelor” și a precizat că „o inflație a notelor de 10 nu face bine”.

Foto: Dumitru Angelescu

 
 

Urmărește-ne pe Google News