Într-un comunicat remis Libertatea, Ministerul Educaţiei Naţionale precizează că subiectele la proba de Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale, sesiunea iunie 2014, au fost realizate în concordanţă cu programa şcolară parcursă de elevi şi cu prevederile metodologiei de examen.
De asemenea, subiectele au avut un nivel de abordare mediu, aşa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obţinut medii peste 5 (73,1%). În plus, pe lângă pregătirea constantă de la clasă, susţinută de cadrele didactice, MEN a oferit elevilor modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, încă de la sfârşitul lunii octombrie 2013, când au fost publicate pe site-ul https://subiecte2014.edu.ro.
„Prin simulările naţionale, la care au participat toţi elevii de clasa a VIII-a, MEN a avut ca obiectiv familiarizarea acestora cu situaţia de examen.
Ca o menţiune specială, sublinem că în baremul pe care îl găsiţi anexat, este precizat încă de la început: «Se punctează oricare alte formulări/modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor». Cu alte cuvinte, baremul a permis corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate”, se arată în documentul remis de Ministerul Educaţiei.
După afişarea, vineri, a rezultatelor examenului de EVALUARE NAŢIONALĂ 2014, reprezentanţii părinţilor elevilor au adresat o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei Remus Pricopie, prin care reclamau că subiectele de la proba de Limba şi Literatura Română au fost elaborate fără a se respecta realităţile şcolii gimnaziale din România”.
Mai mult, semnatarii scrisorii deschise au considerat că subiectul întâlnirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban”.
Fără a pretinde ceva concret, în afară de respect din partea ministrului, reprezentanţii părinţilor au sperat că, în urma scrisorii lor, se vor lua măsuri de remediere a situaţiei de la examenul de Limba Română.
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News