Cu ce subiecte să începeți rezolvarea

Prima recomandare pentru elevi este să fie foarte atenți la modul în care își structurează rezolvarea subiectelor și timpul pe care îl acordă fiecăruia dintre ele, astfel încât să aibă timp pentru rezolvarea tuturor cerințelor. „Sfatul meu este să înceapă cu subiectele 1A și 2A, adică cele legate de competențe concise. Dacă știi să le rezolvi, atunci nu ai cum să greșești. La celelalte subiecte, 1B și 2B, apare efortul rememorării, depinde de inspirație, de limbaj, intervine și factorul subiectiv”, a spus Ecaterina Stanca.

Rezolvați cerințele pe ciornă întâi

O altă recomandare este ca elevii să-și scrie pe ciornă cerințele și să le bifeze pe măsură ce le-au îndeplinit. „Le recomand să își facă un plan pe ciornă și să bifeze ce au scris. Pe măsură ce taie de pe ciornă, se asigură că au abordat tot ce trebuia pentru argumentare, spre exemplu. La compunerea liberă este bine să stabilească momentele subiectului, mai ales intriga, adică ce anume declanșează acțiunea, și punctul culminant”, îi sfătuiește Stanca.

Citiți cu atenție cerințele

Profesoara recomandă foarte mare atenție la cerințele de la examen astfel încât elevii să nu ofere alte răspunsuri decât cele solicitate din cauza neatenției sau a emoției. „Spre exemplu, li se cere antonim și ei fiind obișnuiți să li se ceară un sinonim, scriu tot un sinonim, în loc de un antonim. Deci trebuie să fie foarte atenți la cerințe”, a declarat profesoara pentru Edupedu.ro.

Verificați lucrarea înainte de a o preda

Ecaterina Stanca are și câteva sfaturi practice pentru elevi: „La împărțirea frazei de la subiectul de gramatică, le recomand să facă exact așa cum au învățat la școală, adică să stabilească felul predicatului, să înconjoare elementele de relație, să împartă fraza, să identifice propozițiile, chiar dacă lor li se cere: ‘reproduceți o atributivă sau o subiectivă din fraza dată. De multe ori, elevii fac analiza ochiometric, în loc să o facă așa cum au învățat la școală”.

La final, recomandarea cadrului didactic este verificarea lucrării chiar de către elev, înainte să o predea. Trebuie să fie atenți în special la ortografie, deoarece greșelile de punctuație duc la depunctarea lucrării.

Dar cel mai important lucru este ca elevii să parcurgă încă o dată toată lucrarea înainte să o predea .„Să fie atenți, fiindcă pot face greșeli din grabă sau din cauza stresului. Stresul își spune cuvântul la foarte mulți dintre ei și e păcat să ratezi un liceu bun”, a conchis Ecaterina Stanca.

Citește și:Evaluarea Națională 2019 – Română. Proba are loc marți. Model de subiecte

Urmărește-ne pe Google News