„În perioada 13 – 29 mai este programată sesiunea de evaluări naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2023 – 2024, care se adresează unui număr de peste 500.000 de elevi (cumulat)”, a anunţat, duminică, Ministerul Educaţiei, într-un comunicat.
Calendar Evaluarea Națională 2024 clasa a II-a
Astfel luni, 13 mai, elevii de clasa a II-a susțin proba de limbă şi comunicare – scris – limba română, iar elevii aparținând minorităților naționale susțin proba de limbă şi comunicare – scris – limba maternă.
Marți, 14 mai, elevii claselor a II-a vor susține proba de limbă și comunicare – citit – limba română, iar miercuri, 15 mai, elevii aparținând minorităților naționale participă la proba de limbă și comunicare – citit – limba maternă.
Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică şi ştiinţe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfăşura ultima probă din cadrul EN II (limbă şi comunicare – scris-citit – limba română pentru minorităţile naţionale), susţinută de elevii aparţinând minorităţilor naţionale.
Calendar Evaluarea Națională 2024 clasa a IV-a
Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a) are următorul calendar: limba română (21 mai), matematică (22 mai) şi limba maternă (23 mai).
Calendar Evaluarea Națională 2024 clasa a VI-a
Calendarul de administrare a evaluării naţionale la finalul clasei a VI-a are următorul calendar: 28 mai – limbă şi comunicare, respectiv 29 mai – matematică şi ştiinţe ale naturii.
Rezultatele nu se trec în catalog
Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test în cazul elevilor de clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test în cazul celor din clasele a IV-a şi a VI-a.
Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.
Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.
„Ca element de noutate pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicaţii digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiţii de siguranţă şi de control optimizat al calităţii şi, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor şi va permite valorificarea rapidă şi flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei şi a raportului şcolii, fără eforturi birocratice suplimentare şi într-un timp mai scurt”, precizează Ministerul Educaţiei.