Căruciorul supradimensionat. Nu-ţi fă iluzii, nu la confortul tău se gândesc comercianţii atunci când aliniază la intrare cărucioare şi coşuri cât mai mari! Ei mizează pe ideea (probată de psihologi) că nu vei rezista tentaţiei de a le umple cu mărfuri pe care nu aveai de gând să le cumperi! Ceea ce se şi întâmplă de multe ori.
Produsele scumpe, aşezate strategic. Până când ajungi la raioanele cu detergenţi, apă etc. străbaţi tot magazinul. Iar pe traseu îţi fac cu ochiul produse “de lux”, cu preţuri pe măsură, care nu figurează pe lista ta. Dar ochii văd, inima cere…
“Promoţiile”, “reducerile 50%”… Trei salamuri la preţ de două? Două cutii cu lapte la preţul uneia? Verifică automat termenul de valabilitate: vei constata, foarte probabil, că trebuie să consumi totul în cursul unei zile. Atenţie şi la produsele nealimentare: preţul redus în afara sezonului trebuie să te facă să verifici cu migală calitatea mărfii (poate depistezi o căptuşeală descusută, un branţ dezlipit etc.).
Mostrele oferite în magazin. Fete drăguţe foc te îmbie să testezi o mostră dintr-un nou sortiment de mezeluri, de iaurt etc. După ce ai gustat, parcă ţi-e jenă să pleci fără să cumperi o cantitate cât de mică din produsul respectiv… Chit că mai ai acasă iaurt în frigider sau că nu pui gura pe mezeluri.
Traseele marcate. Te-ai trezit într- o zonă a magazinului care nu te interesa, doar pentru că ai urmat automat direcţia trasată de un covor sau de săgeţi desenate pe podea… Ei, acum, dacă ai ajuns la raionul de parfumuri, de ce nu ai intra ca să-ţi “clăteşti ochii”? Dacă deschizi şi portofelul, ai căzut în capcana comerciantului!
Produsele «la îndemână»
De ce stau jucăriile şi dulciurile pe rafturile de jos? Pentru ca micuţii să se poată autoservi. Şi ce hram poartă mesele joase, încărcate cu articole de îmbrăcăminte? Să te facă să le atingi, să verifici în oglindă cum ţi-ar veni culoarea respectivă…