Instituția de control acuză că ”au fost constituite și raportate eronat provizioane aferente drepturilor de personal ce fac obiectul unor litigii de muncă, în sensul că acestea nu au fost ajustate cu valoarea drepturilor de personal acordate de entitate, în cuantum de 250.814 mii lei (197.365 mii lei – salarii și 53.449 mii lei – contribuții ale angajatorului), ca urmare a sentințelor civile definitive”.

Instituția recomandă ”analiza provizioanelor înregistrate în evidențele contabile ale companiei și ajustarea acestora cu valoarea plăților aferente drepturilor de personal câștigate de salariați prin hotărâri judecătorești definitive, analiza și stabilirea pentru fiecare persoană în parte a valorii drepturilor salariale câștigate prin hotărâri judecătorești rămase de plată și înregistrarea în contabilitate a eventualelor diferențe de provizion în vederea dimensionării corecte a datoriilor entității față de salariați”.

Sumă imensă, companie gigantică

Cele 250 de milioane de lei reprezintă o sumă imensă, având în vedere că toată cifra de afaceri a CFR Infrastructură a fost de 1,07 miliarde de lei în anul 2016, potrivit informațiilor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor. Practic, cele 250 de milioane reprezintă un sfert din vânzările anuale ale companiei.

Per total însă, compania CFR SA avut venituri de 3,18 miliarde de lei în acel an și un profit net de 501 milioane de lei. Cifra de afaceri include vânzările directe, pe când totalitatea veniturilor include atât creditele, cât și subvențiile de la stat.

CFR Infrastructură este unul dintre cei mai mari angajatori ai României. În anul 2016, compania avea peste 25.000 de salariați.

Compania gestionează o rețea de căi ferate cu lungime totală de 20.077 kilometri de linii, a şaptea rețea ca mărime din Uniunea Europeană. Liniile sunt conectate prin 20.070 aparate, iar rețeaua cuprinde 17.945 de poduri și podețe, 176 de tuneluri și 11.473 de kilometri de terasamente.

Mitingul ceferiștilor

Sindicatele din cadrul CFR au protestat de mai multe ori, noi proteste urmând să aibă loc vineri 20 aprilie și luni 23 aprilie.

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, în parteneriat cu Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, au mai multe solicitări, între care o lege privind statutul personalului feroviar, finanțarea investițiilor, repararea în regim de urgență a materialului rulant și îmbunătățirea condițiilor de muncă.

”Calea ferată are nevoie urgentă de investiții, deoarece degradarea constantă a infrastructurii și a materialului rulant va genera, cât de curând, falimentul istoric al unui sector economic strategic, extrem de important pentru economia românească”, se arată într-un comunicat comun al celor două organizații.

Subvenții de peste un miliard de lei anual

Pentru anul 2018, CFR Infrastructură prognozează venituri totale de 4,99 miliarde de lei și profit zero.

Cheltuielile de personal sunt prognozate la 1,3 miliarde de lei. Compania are de recuperat 1,53 de miliarde de lei, în principal de la operatorii feroviari care nu și-au plătit taxa pentru utilizarea infrastructurii feroviare.

Anual, CFR Infrastructură primește peste un miliard de lei drept subvenții de la stat.


Citește și:

Elevii de acum nu pot numi nici măcar 2-3 antreprenori români. România Mare s-a constituit pe afaceri străine. Ce s-a întâmplat cu acestea

Urmărește-ne pe Google News