Ambele sunt zgomotoase
Boeingul american, făcut în 1974, e un avion lung-curier, iar ROMBAC, construit în România, cu licenţă britanică la finalul anilor 80, e un mediu- curier. Aeronavele aveau probleme din cauza autorizaţiilor privind poluarea fonică. „Ambele sunt zgomotoase şi încalcă normele. Până acum primeau aprobări pentru că erau folosite de şeful statului. Deşi nu s-a zburat un număr mare de ore cu ele şi practic aparatele mai pot fi folosite mult şi bine, întreţinerea costămult”, ne-a spus fostul şef din aviaţie. Americanii au evaluat Boeingul 707, YRABB, şi au spus că acesta mai poate zbura până în 2039. Acum, aparatelor de zbor li se mai acordă o şansă. Ambele avioane, veritabile bătrâne doamne ale aviaţiei româneşti, au fost scoase la vânzare de Romavia prin intermediul Romtehnica, o companie de stat specializată în asemenea vânzări.
Gheorghe Pleşiţă (foto), comandant Boeing 737, pilot instructor, fost pilot de Boeing 707, ne-a declarat că aceste aeronave pot fi cumpărate de africani: „Aceste aparate sunt depăşite moral, nu fizic. 707 e un aparat de încredere. Din păcate, ca să-i schimbe motoarele, ar fi costat mai mult decât un avion nou. Probabil că avioanele vor fi cumpărate de operatori din Africa. Acolo nu sunt reguli aşa aspre privind zgomotul”.
sursa foto: Mihai Valentin Neagu/ romanian-law.ro