Acum ceva mai bine de un an, la jumătatea lui aprilie, ofițeri sub acoperire de la Crimă Organizată Timișoara le stricau, după o lungă perioadă de supraveghere, afacerile unor indivizi care furau, cu canistrele, combustibil din locomotivele CFR Timișoara. Zeci de mecanici, lideri de sindicat, ba chiar și un polițist de la ”Transporturi” erau implicați în ”combinația” care, în ani, le-ar fi adus peste un milion de euro.
Un episod ce părea să se fi încheiat o dată cu demascarea hoților extrem de bine organizați într-o rețea. Numai că, în timpul filajelor și al supravegherii hoților care furau carburant cu canistrele, investigatorii DIICOT, DGA și cei de la Crimă Organizată au intrat, din întâmplare, în posesia unor informații noi. Așa, au ajuns la o altă grupare, formată din 40 de persoane care făcea afaceri cu mii de vagoane retrase de pe șine pentru a fi vândute la fier vechi și au declanșat cea mai mare anchetă care a vizat CFR Marfă.
”Gruparea hoților de carburant de la CFR Timișoara nu are nici o legătură cu cea de la CFR Marfă București care făcea afaceri cu mii vagoane vândute la fier vechi, la prețuri mult subevaluate. Practic, anumite informații furnizate involuntar în timpul suravegherii de hoții care furau combustibil cu canistrele le-au oferit, din întâmplare, investigatorilor o pistă spre noul caz. A urmat și supravegherea acestei grupări finalizată cu zeci de percheziții. Fără să vrea, hoții de la Timișoara i-au demascat pe cei care vindeau vagoane la fier vechi”, ne-au dezvăluit surse judiciare.
Tranzacțiile erau notate în agende
Noua investigație a scos la iveală că cei 40 de indivizi au vândut la preț de fier vechi 2.450 de vagoane ale CFR Marfă destinate casării (35.000 tone de oțel și 16.500 tone de fier vechi). În conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară. ”Reglajul” fin făcut în documente a transformat totul într-o afacere extrem de bănoasă în care erau implicați – pe paliere bine definite -, conducerea executivă a CFR Marfă, funcționari din cadrul sucursalelor, și reprezentanți ai firmei care colecta vagoanele casate ca fiind fier vechi.
Procurorii DIICOT – care au intrat în posesia unor notițe scrise de mână, foarte exacte în ceea ce privește tranzacțiile – , vorbesc, în aceast stadiu al anchetei, de o pagubă de peste 6.300.000 de euro. ”Afacerea cu vagoane vândute la fier vechi era foarte exact monitorizată de cei care coordonau rețeaua. Fiecare tranzacție era notată pentru a se ști cât și cui îi revine din câștigurile obținute”, au adăugat surse apropiate anchetei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro