UTI manageriază un sistem intelligent de semaforizare în 176 de intersecţii din totalul de 434 de intersecții aflate în București. ”Restul de 258 de intersecții, sunt dotate cu sisteme de semaforizare vechi, canalizațiile care le deservesc sunt deteriorate, prezintă mari probleme de alimentare cu energie electrică și funcționează în mod deficitar în condiții meteo nefavorabile”, explică comunicatul trimis la redacţie.
Acel contract a expirat, iar în 2014 a fost semnat un alt document între Adminsitraţia Străzilor şi UTI, pentru service şi întreţinere.
De la constatarea defecţiune, la reparaţie, pot trece câteva luni
Doar că acest contract nu este bun, deoarece pentru orice intervenţie, trebuie făcut un contract subsecvent, ”prin care Administrația Străzilor lansează comenzi de execuție a lucrărilor de către UTI. Astfel, conform contractului, Prestatorul nu poate să facă nicio reparație până nu i se semnalează defecțiunea ce se dorește remediată, face un audit tehnic al sistemului și un deviz al reparației, devizul este acceptat de PMB și, în final, ASB dă comandă fermă de reparație. S-a dovedit că acest ciclu poate să dureze câteva luni de zile, motiv pentru care bucureștenii experimentează din plin disconfortul creat de un sistem de management al traficului negestionat în conformitate cu nevoile reale de mentenanță și funcționare”, explică UTI.
Mai mult, în acest moment nu este în vigoare niciun contract subsecvent de întreținere a sistemului. Ultimul contract subsecvent a fost finalizat la sfârșitul lunii iulie și se estimează că următorul contract subsecvent va intra în vigoare, cel mai probabil, în luna noiembrie.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro