Teoretic, revoluția fiscală trebuia să niveleze salariile bugetarilor, în primul rând. Adică să ia de la bogați și să dea la săraci. De asemenea, măririle salariale trebuiau să acopere trecerea taxelor pe muncă de la angajator la angajat, începând cu 1 ianuarie 2018. Adică statul, angajatorul, mărea salariile angajaților săi pentru ca aceștia să nu suporte din buzunarele proprii această trecere.

Statul a dat cu o mână și a luat cu două

Iată că au venit fluturașii… Caz concret, un inspector grad superior clasa 59, din teritoriu: fluturașul din decembrie 2017 vs cel din ianuarie 2018. În decembrie, brutul inspectorului a fost de 6.390 de lei, iar după oprirea taxelor și impozitelor, a ajuns la un net de 4.482 de lei.

În ianuarie 2018, funcționarul a primit un brut de 7.026 lei, adică cu 636 de lei în plus. Cu toate acestea, netul a fost de 4.109 lei, adică a scăzut cu 373 de lei față în luna anterioară.

 

Altfel spus, i-a crescut salariul brut, dar i-a scăzut netul. A luat mai puțini bani, deși  avut pe hârtie un salariu mai mare. De ce? Pentru că statul, angajatorul, a dat cu o mână, dar a luat cu două.

Concret, mărirea de salariu nu a acoperit toate taxele trecute de la angajator la angajat începând cu 1 ianuarie 2018.

Salariile au crescut pe hârtie, dar au scăzut banii care ajung în buzunarul angajatului. Asta pentru că inspectorului i-a crescut contribuția la Fondul de Sănătate de la 5,5% la 10%, iar contribuția la Fondul de Pensii a sărit de la 10,5% la 25%. Doar impozitul pe venit i-a scăzut de la 854 de lei la 457 de lei. Una peste alta, trăgând linie, salariul net a crescut în minus cu 373 de lei!

Din datele pe care le deținem până acum, aceeași situație este la majoritatea directorilor și funcționarilor cu grade superioare din teritoriu.


Citește și:

Surpriză: Firmele vor plăti o parte din contribuțiile angajaților part-time. Statul lasă și o mulțime de IT-iști cu ochii în soare

Urmărește-ne pe Google News