Ca atare, nici metrou nu avem, dar nici credit disponibil.
Documentul constată ”anularea împrumutului în valoare de 465 milioane euro, acordat României de către Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru finanțarea Proiectului de modernizare a metroului din București – etapa a V-a, magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, tronsonul Universitate-Pantelimon, ratificat prin Legea nr. 33/2013 (BEI 8018), ca urmare a faptului că nu s-au efectuat trageri în perioada 2013-2016”.
Problema este că inclusiv segmentul Drumul Taberei – Universitate trebuia terminat în anul 2015 și inaugurat în 2016. Dar nici lucrările nu au fost gata la acel moment și nici licitația pentru metrourile care trebuiau să circule pe magistrală nu s-a încheiat fericit.
În acest moment, Metrorex estimează că va inaugura tronsonul Drumul Taberei – Universitate abia în 2019, la patru ani de la momentul inițial.
Reamintim, proiectul Magistralei 5 datează din 2008, iar lucrările au început în 2011.
Luăm bani pentru metroul spre Otopeni
Dar nici statul român nu se lasă: deși nu a folosit banii de la BEI pentru terminarea metroului până în Pantelimon, Ministerul Transporturilor a anunțat, în decembrie 2017, că va împrumuta 300 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru Magistrala 6 de metrou, care va lega Bucureștiul de Aeroportul ”Henri Coandă” Otopeni.
Anterior, autoritățile au mai pierdut un împrumut de 370 de milioane de euro, luat în 2010 de la JICA – Agenția Japoniei pentru Cooperare Internațională, tot pentru metroul spre Otopeni.
Citește și:
VIDEO. Cicică din Solonț și-a făcut BMW dintr-un Opel: „Am cea mai frumoasă mașină din România”