Pentru o vacanță petrecută în doi, spre exemplu, pentru 7 nopți veți avea un preț de 900 de euro, în Antalya, la un hotel de 4 stele, și charter. Dar dacă alegeți să faceți turism individual, cazarea la hoteluri poate pleca și de la 14 euro pe noapte de o persoană.
„Avioanele înspre și dinspre Turcia sunt ocupate la capacitate maximă din timp, iar acest lucru se vede de ceva vreme, așa că pot spune liniștită că încrederea în țara noastră ca destinație turistică și-a mai revenit”, ne-a declarat Gulen Hashmi, director general al hotelului Tempo.
Deși este o destinație apreciată, Turcia rămâne în continuare mai scumpă decât competitorii ei direcți, precum Grecia și Bulgaria. „Un pachet obișnuit în Antalya la un hotel de 5 stele ultra all inclusive este scump chiar și pentru conaționalii mei. Ziua pentru o cameră dublă acolo pentru un cuplu este de 250 de euro pe zi, asta înseamnă că un sejur te duce la cel puțin 1.500 de euro, iar dacă ai zborul inclus în acest pachet, te poți considera norocos”, spune ea.
Cu toate acestea, cei care și-au cumpărat de la târgurile de turism vacanțele au fost cu adevărat norocoși pentru că au avut parte de reduceri substanțiale. Dar chiar și așa, potrivit ei, dacă ne uităm la destinația principală, Antalya, prețurile zilnice pentru înnoptare au scăzut cu 30%. Același lucru s-a văzut și în tarifele practicate în Istanbul.
Deși nu este client dornic de vacanțe, ne povestește că hotelierii turci sunt constant în căutare de noi turiști.
„În fiecare zi primesc câteva oferte pentru vacanțe de 5-6 zile. Mi se spune că sunt oferte de early booking, dar acestea nu se termină niciodată, deci totul e într-o reducere continuă. Asta arată că au nevoie de clienți și putem concluziona că sunt puțin disperați”, a mai spus Hashmi.
Grecia, mai ieftină, dar fără oferte
Concurente directe, Hashmi crede că Turcia are mai multe de oferit chiar dacă este ceva mai scumpă decât Grecia.
„Când mergi la cumpărături în Grecia, la orele după-amiezei, magazinele sunt închise pentru că grecii își fac siesta. În Turcia sunt deschise și dacă ajungi la ei în magazin sau bar, îți oferă o cafea sau un ceai gratuit. Deci, dacă te uiți la tot pachetul, vei primi o afacere mai bună în Turcia”, spune directorul Tempo.
„Românii sunt atrași de gratuități, iar noi încercăm să-i atragem folosind aceste oferte. Grecia se aseamănă mai mult cu Bodrum în Turcia, cu hoteluri mici, afaceri de familie, pe când marile resorturi turcești au hoteluri de sute de camere”, spune Gulen Hashmi.
Turiștii Turciei s-au schimbat aproape radical, crede Hashmi. Dacă anii trecuți germanii și rușii erau cei predominanți, acum piața a început să fie dominată de indieni și sud-coreeni. Vin pentru prima oară și stau câte două săptămâni.