Cea mai mare lucrare de infrastructură din București a devenit o vacă de muls pentru un consorțiu german care câștigă bani pe bandă rulantă, deși rezultatul final s-a întârziat cu aproape doi ani. Este vorba despre compania Max Boegl, care a câștigat licitația de construcție a Magistralei 5, în 2011, contract al cărei valoare era de 231,6 milioane de lei. Corpul de control al Ministerului Transportului a dispus în cursul zilei de astăzi verificări în contractele încheiate cu această firmă. Ele au suferit modificări pe parcurs, și la fel și costurile suplimentare la această mega-lucrare despre care oficiali din Guvern discutau că într-un final costurile totale vor depăși un miliard de euro ca să avem ”metrou la cheie” din Drumul Taberei până la Universitate.

Deși lucrările au avut mai multe intermitențe, banii au fost suplimentați de mai multe ori, astfel: în 2012 s-au mai acordat din buget 2,2 milioane de euro, iar în 2013 alte 18 milioane de euro.

Costă cât o autostradă 

În repetate rânduri, printre care și două ședințe de Guvern, fostul premier Victor Ponta a declarat că pentru metroul din Drumul Taberei guvernul are foarte mult de plătit din cauza contractelor semnate de guvernele anterioare, mai exact ”cât autostrada de la Comarnic la Brașov”.

La sfârșitul anului trecut, o secțiune din acest tronson a avut probleme, iar strada s-a surpat în zona Eroilor, acolo unde mai mulți localnici au fost evacuați pentru a nu fi înghițiți de pământ.  Asta din cauza unui utilaj gigant care a lovit un perete de rezistență. După incident, în momentul în care au apărut primele tasări sub carosabil, constructorul a umplut golul cu aproape 70 de metri cubi de beton, însă fenomenul de tasare a continuat și s-au mai turnat încă 120 de metri cubi de beton.

Evenimentul a dat peste cap din nou lucrările și-așa întârziate, însă un lucru este interesant. Cu doar o lună înainte de incident, consorțiul neamț a câștigat un nou contract de 14,5 milioane de lei, bani care prevăd, culmea, lucrări la structura de rezistență.

Astfel, de la 231 de milioane de lei, cât a fost startul de de contract pentru această lucrare de anvergură, s-a ajuns până în prezent la costuri de 2,6 miliarde de lei, adică aproape 600 de milioane de euro și o altă promisiune că anul viitor lucrările se vor termina.

Urmărește-ne pe Google News