Între ianuarie şi aprilie 2019, Compania Naţională TAROM a înregistrat pierderi financiare record, de aproape 63 de milioane de lei. Asta înseamnă peste 107.000 de euro pe zi sau 4.600 de euro pe oră.
Informaţia apare disimulată într-un document transmis celor opt sindicate active din cadrul TAROM, prin care angajaţii sunt notificaţi privind intenţia de concediere colectivă pentru a rentabiliza compania.
TAROM operează 25 de aeronave, cu o organigramă aprobată de 2.072 de posturi.
În prezent, sunt ocupate doar 1.867, iar Consiliul de Administraţie, controlat de Ministerul Transporturilor, a decis ca schema de personal să fie redusă cu 320 de posturi.
Asta înseamnă că vor fi disponibilizate 115 persoane, adică sub 6% din organigrama după care funcţionează TAROM în prezent.
Directori mulţi, productivitate scăzută
Notificarea transmisă sindicatelor mai include şi o reorganizare a mai multor departamente, printre care şi Direcţia Economică.
“În ceea ce priveşte numărul poziţiilor de management şi coordonare, acestea se vor reduce de la 60 de posturi la 28 de posturi”, se arată în documentul obţinut de Libertatea.
În același document este adusă în discuţie şi productivitatea muncii în structurile operatorului de stat, care este “de la 1,7 până la 3,5 ori mai mică” faţă de ceilalţi competitori.
La sfârşitul lunii august, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat într-o conferinţă de presă că 300 de posturi din cadrul TAROM vor fi restructurate de către Consiliul de Administraţie.
Anul trecut, la o cifră de afaceri de peste 252 de milioane de euro, TAROM a înregistrat profit zero şi o pierdere de aproape 39 de milioane de euro.