Amendamentul adus Codului Rutier este motivat de senatorul Bonta, inițiatorul proiectului, prin faptul că mărirea limitei maxime de viteză la 70 de km/h va fluidiza traficul în foarte multe zone ale țării. Politicianul se referă mai ales la acele drumuri care traversează localități de doar câteva case, oricum aflate la distanță mare de șosea, unde șoferii sunt obligați să ruleze cu viteze de până la 50 km/h. Ce spun însă polițiștii de la Rutieră, cei care lucrează în stradă?
Imposibil de aplicat în București
”Pentru șoferii disciplinați nu e o problemă atâta vreme cât în oraș nu se face abuz de viteză, fie ea și legală. Ei vor accelera atât cât trebuie ca să ajungă mai repede acasă. Alții însă îi vor pune pe pietoni pericol și vor zbura pe lângă ei cu 70 km/h plus cei zece kilometri la oră bonus, conform prevederilor legale. Vorbim deja de 80 km/h în oraș! Pericolul extrem va fi mai ales pentru cei din zonele rurale unde copiii se joacă pe marginea drumului și unde lumea traversează cam pe unde vrea. Sunt aspecte de care trebuie să se țină cont când se va vota”, ne-au dezvăluit surse din Poliția Rutieră.
Cei care șofează în București nu se vor putea bucura prea mult de acest ”spor” de zece sau chiar 20 km/h pentru că traficul în oraș este sufocant la aproape orice oră din zi și din noapte. ”Sunt doar câteva artere – Kiseleff, Splaiul Independenței sau Aviatorilor -, unde se merge cu 60 km/h, dar nu la ore de vârf. În restul orașului va fi complicat, dacă nu imposibil din cauza aglomerației de peste zi”, au adăugat aceleași surse. Proiectul de modificare a vitezei maxime în localități, care acum oscilează între 50 km/h și 60 km/h, va intra în curând în dezbaterea senatorilor care o vor supune la vot.
FOTO: Vlad Chirea
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro