„Vom încerca împreună cu alți operatori și hoteluri să le oferim alte vacanțe clienților Genius Travel. Ne asumăm acest rol din postura de lider de piață în România. I-am sunat deja pe toți clienții și le-am propus alternative. Unii vor fi cazați la hotelul nostru din Delta Dunării, alții în Turcia sau unde mai avem noi parteneri și sunt locuri”, a declarat pentru Libertatea, Dragoș Anastasiu, șeful grupului de turism Eurolines.
Potrivit lui, deja mai sunt alte hoteluri care s-au oferit să îi ajute pe cei care și-au luat țeapă de la Genius Travel. „Vrem să arătăm că turismul românesc nu este reprezentat de o companie care a devenit o pată neagră a industriei, desi unii clienți ai Genius Travel au fost destul de sceptici cu noi și ne-au întrebat de ce vrem să ne alăturăm numele de respectiva companie”, ne-a mai spus Anastasiu.
Prejudiciul financiar provocat celor 147 de clienți care și-au cumpărat excursii prin Genius Travel s-a ridicat la 136.000 de euro. Cu toate acestea, operatorii pun mână de la mână pentru a rezolva problema.
„Mă bucură mobilizarea unor touroperatori mari din industria turistică, precum Paradis Vacanţe de Vis şi TUI Travel Center, care au hotărât să ofere turiştilor păgubiţi sejururi pe Litoralul românesc şi în general, în România. Această acţiune denotă solidaritatea din turism, deşi niciun mare touroperator nu avea o obligaţie. Ceea ce mă face să cred că soluţia unui fond de garantare va fi agreată. Şi îmi dă încredere că breasla agenţiilor de turism ţine la imaginea ei”, a declarat pentru Libertatea, Traian Bădulescu, consultant în turism.
Clienții păgubiți vor primi de la companiile care s-au implicat în salvare concediilor lor, locuri în charterele și hotelurile care au rămas neocupate pe perioada de extrasezon. Cei care s-au implicat în această campanie spun că nu vor încerca să recupereze banii de la Genius Travel, care deja și-a declarat insolvența.