„Germania nu era nici măcar pe lista țărilor pe care doream să le vizitez, cu atât mai puțin nu mi-aș fi imaginat acum 12 ani că aș fi luat în considerare o mutare pe termen lung”, a spus românca pentru Școala 9. A plecat împreună cu soțul ei, cetățean grec, în urmă cu zece ani și a luat-o de la zero. Miriam știa franceză și engleză, dar nicio boabă de germană. Acum o predă la același institut la care a învățat-o ea.
Majoritatea elevilor ei sunt cetățeni germani, care au nevoie să învețe engleză sau franceză pentru muncă, în special, iar restul sunt cei de alte naționalități, veniți din Indonezia, Spania, Thailanda, Vietnam și Irak, care au venit în Germania pentru o viață mai bună, scrie Școala 9. Are clase și de adolescenți care vin pentru meditații. Sunt grupe în institut de până la 16 studenți și lecții private cu doar o persoană și meditații cu unul sau doi elevi maximum.
Face și meditații cu elevii germani
„În trecut, am predat chiar și română la nivel de începător unui doctor neamț care se îndrăgostise lulea de o româncă și dorea neapărat să o ceară de nevastă în limba noastră.”
Limbile străine sunt foarte importante în sistemul nemțesc. În Germania, școala obligatorie începe la 6 ani și copiii trebuie să învețe o limbă străină pentru cel puțin cinci ani. Elevii și adolescenții fac meditații pentru limbi străine și sistemul de meditații depinde de fiecare școală în parte. Nu toți doresc meditații și nu toți și le pot permite. „La institutul nostru, ora pedagogică este de 45 de minute și variază între 30 și 45 de euro”, specifică profesoara.
Miriam Mircea lucrează cu grupe de vârstă între 6 ani și 18 ani, iar în cele 45 de minute fac o temă și repetă câteva noțiuni. Oferă lecții și la engleză și franceză.
Orele de lucru vin la sugestia profesorilor din școală ca o modalitate de a suplimenta sau de a susține elevii care nu se descurcă. „Din observațiile personale, meditațiile sunt și puțin impuse de părinți din mai multe motive, iar unul ar fi pentru a-i ține pe elevi ocupați mai multă vreme.”
A avut la un moment dat și o grupă de nemți pe care i-a învățat să scrie și să citească. „Am predat germana de bază, adică alfabetul și scrierea cuvintelor foarte simple de zi cu zi unei grupe de cetățeni germani care erau incluși în categoria analfabeților, cu toate că lucrau de multă vreme”, a mai spus Miriam.
Cum se predă în Germania și care este sistemul de meditații pentru elevi, citiți în continuare pe Școala 9.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro