Acest experiment a avut loc între staţiile Tineretului şi Pipera, de pe Magistrala 2 a metroului din Bucureşti. Cu puţin înainte de ora 08:40, reporterul Libertatea şi consilierul Ciprian Ciucu au urcat în vagonul central al garniturii de metrou. Trenul era ticsit de navetişti, mii de oameni care veneau din zona de sud a Capitalei, din cartierul Berceni majoritatea şi chiar din afara oraşului, şi se îndreptau spre nord, spre Pipera. Acesta este supranumit şi „metroul corporatiştilor”, fiindcă mulţi dintre călători sunt angajaţi la multinaţionalele din nordul Bucureştiului.
„Ce e de descris? Se vede de la sine că este extrem de aglomerat şi este evident că e nevoie de o frecvenţă mai bună a trenurilor, pentru că aproximativ 750.000 de bucureşteni merg zilnic cu metroul. Trei minute este o frecvenţă bună, dar poate reuşim să mergem la două minute, pentru că în astfel de condiţii este greu de circulat. Dacă am avea mijloace de transport alternative, cât mai variate şi mai dese, ar mai lua din această aglomeraţie, care e sufocantă la această oră”, a declarat Ciprian Ciucu, în timp ce metroul se deplasa spre staţia Unirii 2.
Fiind membru şi în comisia de transport din cadrul Primăriei Generale a Capitalei, Ciucu spune că mulţi dintre angajaţii municipalităţii şi aleşii locali sunt demotivaţi şi nu vin cu iniţiative menite să îmbunătăţească viaţa locuitorilor din Bucureşti.
„Cei din Primărie nu fac foarte multe. Oamenii sunt extrem de demotivaţi, sunt blazaţi, nu am văzut o efervescenţă de politici publice care să ducă la îmbunătăţirea vieţii bucureştenilor în acest mandat. Ca să vii cu iniţiative, trebuie să ai studii foarte serioase, care costă foarte mult. Există strategii, dar au un caracter foarte general”, a mai spus reprezentantul Partidului Naţional Liberal din Consiliul General al Capitalei (CGMB).
Cele 7 staţii, Piaţa Unirii, Universitate, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, Aviatorilor, Aurel Vlaicu şi, în fianl, Pipera, au fost parcurse în aproximativ 18 minute. Concluzia experimentului, prin care s-a dorit să se arate în ce condiţii circulă oamenii cu metroul în Bucureşti la oră de vârf:
„Timpul este bun, pentru că metroul este eficient. Condiţiile sunt la limită, mi-a fost foarte cald, deşi nu sunt gros îmbrăcat. A fost aglomeraţie. Până la urmă, cei care merg cu metroul îşi asumă aceste condiţii, dar guvernanţii ar trebui să găsească soluţii de îmbunătăţire a calităţii acestui serviciu”, a spus la finalul experimentului live Ciprian Ciucu.