Un mort și 21 de răniți. Acesta este primul bilanț al accidentului care a avut loc joi la Pasajul Unirii din Capitală când un autocar străin cu 46 de turiști greci la bord a intrat din plin în limitatorul de viteză metalic care se află montat înaintea intrării în tunel.

Libertatea a luat legătura cu doi experți în zona drumurilor și a infrastructurii pentru a explica cât de uzuale sunt aceste limitatoare și de ce numărul de accidente a crescut după modernizarea pasajului. La această din urmă întrebare, răspunsul e greu de găsit, spun specialiștii.

Șoferul trebuia să știe gabaritul mașinii

„Astfel de limitatoare de înălțime sunt uzuale în România, nu știu dacă și afară, pentru că nu am cercetat asta, dar la noi în țară sunt folosite des, pe sub căi ferate sau pe drumuri. Le puteți vedea adesea. Sunt niște bare, grinzi, vopsite în culori alb-galben de obicei, care au limitatorul de viteză deasupra, construite din fier și nu din ciment care au scopul de a proteja pasajul de accidente, pentru că reparația unui pasaj costă mai mult decât înlocuirea unei bucăți metalice”, a explicat pentru Libertatea, Monica Duțu, inginer proiectant de drumuri și poduri la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

Nepotism electoral în POT, partidul care-l susține pe Călin Georgescu. Oameni noi, metehne vechi: politica văzută ca afacere de familie
Recomandări
Nepotism electoral în POT, partidul care-l susține pe Călin Georgescu. Oameni noi, metehne vechi: politica văzută ca afacere de familie

De la modernizarea Pasajului Unirii la începutul lunii septembrie, mai multe accidente au avut loc aici. 

Experta contactată de Libertatea nu are o explicație pentru înmulțirea acestora.

„Nu am nicio explicație pentru care numărul de accidente a crescut după modernizarea pasajului, dacă înălțimea chiar a fost verificată și e de 3.5 metri, nu de 3.40 sau alta. Autocarul are număr de înmatriculare străin. Foarte probabil șoferul nu cunoștea Bucureștiul și circula cu aplicație de navigație. Aceste aplicații nu au informații de gabarit, iar majoritatea  utilizatorilor nu setează tipul de vehicul pe care îl conduce. E probabil să fie vina șoferului care nu a respectat limita de înălțime. El trebuia să știe gabaritul mașinii, ce înălțime are aceasta”, a adăugat aceasta.

Vicepreședinte Asociația Pro Infrastructura: Șoferii s-au învățat prost, merg după cum îți arată aplicațiile de trafic

Aceeași ipoteză o enunță și vicepreședintele Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea:

„Aici avem mai mulți factori. Problema este că șoferii s-au învățat prost, merg după cum îți arată aplicațiile de trafic. Acum ai pus GPS-ul și mergi. Dar GPS-ul nu știe ce înălțime ai. Înțeleg că era vorba de un autocar cu turiști străini. Probabil șoferul nu cunoștea orașul și e posibil să fi folosit aplicația”.

Proteste de amploare împotriva lui Călin Georgescu în București, Cluj și Timișoara | VIDEO
Recomandări
Proteste de amploare împotriva lui Călin Georgescu în București, Cluj și Timișoara | VIDEO

Ciurea spune că e necesar o expertiză a grinzii. „Această barieră se cheamă grindă de gabarit, se pune la poduri și pasaje, atât în România, cât și în străinătate, tocmai în ideea că vine un vehicul mai mare și să îl oprească. Trebuie făcută întâi de toate o expertiză. Când șoferul greșește, infrastructura trebuie să te salveze, nu să te bage în mormânt. Dacă este o problemă cu grinda trebuie văzut dacă a cedat cum trebuie. Aceasta trebuie să cedeze ca un parapet, să se deformeze ca un acordeon”, adaugă acesta.

„Dacă expertiza hotărâște că nimeni nu este vinovat și grinda a funcționat așa cum era proiectată, hai să punem o soluție mai bună. Drumurile trebuie proiectate din start cu soluții «iertătoare». Este o diferență foarte fină între viață și moarte”, crede acesta.

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentarii (7)

wolfmann   •   24.12.2022, 14:30

Bună ziua, CE gabarit de înălțime aveau cam TOATE tipurile de auto în 1987 (anul construcției acestui pasaj)? Dacă dorim ceva SIGUR, experții ar fi trebuit să știe și să ADÂNCEASCĂ măcar cu 50 cm carosabilul, ca să corespundă cât de cât cu noile tipuri de autocare/TIR-uri, că industria auto NU STĂ PE LOC cum cred ”specialiștii în drumuri”, în urmă cu 70-40 de ani se măsura cu compas, riglă și multe socoți, azi calculatorul îți DĂ în funcție de ce date introduci (dacă ȘTII să faci asta, nu se vede..). Păcat de accidentele frecvente care se întâmplă, dar SPECIALIȘTII ar trebui ”reciclați”, EI sunt PRINCIPALA CAUZĂ a evenimentelor de genul, dar, ca la noi, MEREU șoferul e de vină!!!

GoguDemagogu   •   24.12.2022, 08:26

Limitatorul de înălțime NU trebuia să se prăbușească peste autocar. Aici limitatorul era prins în patru șuruburi. Nu se întâmplă așa ceva decât într-o țară în care lucrările publice se atribuie contra șpagă.

bozo76   •   24.12.2022, 05:59

Ce e diferit intre situatia de dinainte de reparatia pasajului si cea de acum?!

Vezi toate comentariile (7)
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Doi candidaţi la prezidenţiale solicită Curţii Constituţionale anularea alegerilor din primul tur
Știrileprotv.ro
Doi candidaţi la prezidenţiale solicită Curţii Constituţionale anularea alegerilor din primul tur
Drama neștiută a Elenei Lasconi. Acum numele ei e pe numele tuuror, dar a fost atât de săracă, încât nu avea ce mânca: ”Bunica ne dădea pâine pe care o dădeai la porci”
Viva.ro
Drama neștiută a Elenei Lasconi. Acum numele ei e pe numele tuuror, dar a fost atât de săracă, încât nu avea ce mânca: ”Bunica ne dădea pâine pe care o dădeai la porci”
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi după divorț. Ce spune fata lor despre faptul că tati are o iubită: ”Alessia pare ok, dar nu este...."
Libertateapentrufemei.ro
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi după divorț. Ce spune fata lor despre faptul că tati are o iubită: ”Alessia pare ok, dar nu este...."
Patru nativi care intră sub protecția astrelor. Luna decembrie le va aduce bani cu nemiluita și deplasări în străinătate
FANATIK.RO
Patru nativi care intră sub protecția astrelor. Luna decembrie le va aduce bani cu nemiluita și deplasări în străinătate
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
GSP.RO
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
Ce este naturopatia, practica controversată promovată de Cristela, soția lui Călin Georgescu, și de ce ridică foarte multe semne de întrebare
Elle.ro
Ce este naturopatia, practica controversată promovată de Cristela, soția lui Călin Georgescu, și de ce ridică foarte multe semne de întrebare
Fosta soție a lui CRBL, dezvăluiri în lacrimi despre DIVORȚ. Elena Vîșcu are 3 locuri de muncă și își crește singură fata. Incredibil ce a povestit despre artist
Unica.ro
Fosta soție a lui CRBL, dezvăluiri în lacrimi despre DIVORȚ. Elena Vîșcu are 3 locuri de muncă și își crește singură fata. Incredibil ce a povestit despre artist
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Expert în dezinformare, despre tacticile Kremlinului aplicate de Călin Georgescu: Neagă ce a spus acum o lună
Observatornews.ro
Expert în dezinformare, despre tacticile Kremlinului aplicate de Călin Georgescu: Neagă ce a spus acum o lună
Horoscop 28 noiembrie 2024. Scorpionii vor avea ocazia de a construi ceva în relațiile cu cei dragi, în funcție de dispoziția în care vor fi astăzi
HOROSCOP
Horoscop 28 noiembrie 2024. Scorpionii vor avea ocazia de a construi ceva în relațiile cu cei dragi, în funcție de dispoziția în care vor fi astăzi

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI