Un mort și 21 de răniți. Acesta este primul bilanț al accidentului care a avut loc joi la Pasajul Unirii din Capitală când un autocar străin cu 46 de turiști greci la bord a intrat din plin în limitatorul de viteză metalic care se află montat înaintea intrării în tunel.

Libertatea a luat legătura cu doi experți în zona drumurilor și a infrastructurii pentru a explica cât de uzuale sunt aceste limitatoare și de ce numărul de accidente a crescut după modernizarea pasajului. La această din urmă întrebare, răspunsul e greu de găsit, spun specialiștii.

Șoferul trebuia să știe gabaritul mașinii

„Astfel de limitatoare de înălțime sunt uzuale în România, nu știu dacă și afară, pentru că nu am cercetat asta, dar la noi în țară sunt folosite des, pe sub căi ferate sau pe drumuri. Le puteți vedea adesea. Sunt niște bare, grinzi, vopsite în culori alb-galben de obicei, care au limitatorul de viteză deasupra, construite din fier și nu din ciment care au scopul de a proteja pasajul de accidente, pentru că reparația unui pasaj costă mai mult decât înlocuirea unei bucăți metalice”, a explicat pentru Libertatea, Monica Duțu, inginer proiectant de drumuri și poduri la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

Cum au făcut praf Constituția niște judecători CCR? Cazul Șoșoacă nu e despre Șoșoacă
Recomandări
Cum au făcut praf Constituția niște judecători CCR? Cazul Șoșoacă nu e despre Șoșoacă

De la modernizarea Pasajului Unirii la începutul lunii septembrie, mai multe accidente au avut loc aici. 

Experta contactată de Libertatea nu are o explicație pentru înmulțirea acestora.

„Nu am nicio explicație pentru care numărul de accidente a crescut după modernizarea pasajului, dacă înălțimea chiar a fost verificată și e de 3.5 metri, nu de 3.40 sau alta. Autocarul are număr de înmatriculare străin. Foarte probabil șoferul nu cunoștea Bucureștiul și circula cu aplicație de navigație. Aceste aplicații nu au informații de gabarit, iar majoritatea  utilizatorilor nu setează tipul de vehicul pe care îl conduce. E probabil să fie vina șoferului care nu a respectat limita de înălțime. El trebuia să știe gabaritul mașinii, ce înălțime are aceasta”, a adăugat aceasta.

Vicepreședinte Asociația Pro Infrastructura: Șoferii s-au învățat prost, merg după cum îți arată aplicațiile de trafic

Aceeași ipoteză o enunță și vicepreședintele Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea:

„Aici avem mai mulți factori. Problema este că șoferii s-au învățat prost, merg după cum îți arată aplicațiile de trafic. Acum ai pus GPS-ul și mergi. Dar GPS-ul nu știe ce înălțime ai. Înțeleg că era vorba de un autocar cu turiști străini. Probabil șoferul nu cunoștea orașul și e posibil să fi folosit aplicația”.

O mașină s-a răsturnat la intrarea în Pasajul Lujerului, din București, pe linia de tramvai 41 | VIDEO
Recomandări
O mașină s-a răsturnat la intrarea în Pasajul Lujerului, din București, pe linia de tramvai 41 | VIDEO

Ciurea spune că e necesar o expertiză a grinzii. „Această barieră se cheamă grindă de gabarit, se pune la poduri și pasaje, atât în România, cât și în străinătate, tocmai în ideea că vine un vehicul mai mare și să îl oprească. Trebuie făcută întâi de toate o expertiză. Când șoferul greșește, infrastructura trebuie să te salveze, nu să te bage în mormânt. Dacă este o problemă cu grinda trebuie văzut dacă a cedat cum trebuie. Aceasta trebuie să cedeze ca un parapet, să se deformeze ca un acordeon”, adaugă acesta.

„Dacă expertiza hotărâște că nimeni nu este vinovat și grinda a funcționat așa cum era proiectată, hai să punem o soluție mai bună. Drumurile trebuie proiectate din start cu soluții «iertătoare». Este o diferență foarte fină între viață și moarte”, crede acesta.

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentarii (7)

wolfmann   •   24.12.2022, 14:30

Bună ziua, CE gabarit de înălțime aveau cam TOATE tipurile de auto în 1987 (anul construcției acestui pasaj)? Dacă dorim ceva SIGUR, experții ar fi trebuit să știe și să ADÂNCEASCĂ măcar cu 50 cm carosabilul, ca să corespundă cât de cât cu noile tipuri de autocare/TIR-uri, că industria auto NU STĂ PE LOC cum cred ”specialiștii în drumuri”, în urmă cu 70-40 de ani se măsura cu compas, riglă și multe socoți, azi calculatorul îți DĂ în funcție de ce date introduci (dacă ȘTII să faci asta, nu se vede..). Păcat de accidentele frecvente care se întâmplă, dar SPECIALIȘTII ar trebui ”reciclați”, EI sunt PRINCIPALA CAUZĂ a evenimentelor de genul, dar, ca la noi, MEREU șoferul e de vină!!!

GoguDemagogu   •   24.12.2022, 08:26

Limitatorul de înălțime NU trebuia să se prăbușească peste autocar. Aici limitatorul era prins în patru șuruburi. Nu se întâmplă așa ceva decât într-o țară în care lucrările publice se atribuie contra șpagă.

bozo76   •   24.12.2022, 05:59

Ce e diferit intre situatia de dinainte de reparatia pasajului si cea de acum?!

Vezi toate comentariile (7)
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

O femeie din Mureș a fost decapitată de un camion în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni
Știrileprotv.ro
O femeie din Mureș a fost decapitată de un camion în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni
Mario Fresh RUPE TĂCEREA după despărțirea de Alexia Eram: „Nu există resentimente. Am realizat că...”. Adevăratul motiv al despărțirii
Viva.ro
Mario Fresh RUPE TĂCEREA după despărțirea de Alexia Eram: „Nu există resentimente. Am realizat că...”. Adevăratul motiv al despărțirii
Cât de frumoasă e fosta soție a lui Valeriu Gheorghiță! Medicul colonel a cucerit numai femei superbe. De ce au divorțat
Libertateapentrufemei.ro
Cât de frumoasă e fosta soție a lui Valeriu Gheorghiță! Medicul colonel a cucerit numai femei superbe. De ce au divorțat
Ce să pui în aluatul pentru clătite ca să nu se lipsească de tigaie și să rămână pufoase și a doua zi. Secretul pe care puține gospodine îl cunosc
FANATIK.RO
Ce să pui în aluatul pentru clătite ca să nu se lipsească de tigaie și să rămână pufoase și a doua zi. Secretul pe care puține gospodine îl cunosc
„Nu a fost niciun centimetru de piele care să nu fie vânăt”. Fosta jucătoare din top 5 WTA, documentar despre dramele din viața ei
GSP.RO
„Nu a fost niciun centimetru de piele care să nu fie vânăt”. Fosta jucătoare din top 5 WTA, documentar despre dramele din viața ei
Ora cea mai bună la care poți să cumperi bilete de avion ieftine. Atunci prețurile sunt chiar și cu 50% mai mici
FANATIK.RO
Ora cea mai bună la care poți să cumperi bilete de avion ieftine. Atunci prețurile sunt chiar și cu 50% mai mici
Monica Bîrlădeanu, ieșire în familie cu Valeriu Gheorghiță și fiul său. Cum au fost surprinși
Unica.ro
Monica Bîrlădeanu, ieșire în familie cu Valeriu Gheorghiță și fiul său. Cum au fost surprinși
VÂRSTA DE PENSIONARE CREȘTE. Când se modifică legea
Financiarul.ro
VÂRSTA DE PENSIONARE CREȘTE. Când se modifică legea
PNL acuză PSD că i-a copiat proiectul de lege privind avansul pentru imobiliare. Schema de tip piramidal de la Nordis i-a înviorat pe politicieni
Observatornews.ro
PNL acuză PSD că i-a copiat proiectul de lege privind avansul pentru imobiliare. Schema de tip piramidal de la Nordis i-a înviorat pe politicieni
Horoscop 10 octombrie 2024. Vărsătorii s-ar putea să se simtă destul de ciudat astăzi, cu atâția oameni în jur pe care nu-i mai înțeleg
HOROSCOP
Horoscop 10 octombrie 2024. Vărsătorii s-ar putea să se simtă destul de ciudat astăzi, cu atâția oameni în jur pe care nu-i mai înțeleg

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI