Într-un pliant format A4, compania le explică angajaților că trebuie să facă concesii. „Trebuie să ne creștem productivitatea. Trebuie să ne reducem costurile cu forța de muncă. Trebuie să ne folosim fabricile în mod economic”, se spune în pliantul distribuit în șase locații VW, la Wolfsburg, Hanovra, Braunschweig, Salzgitter, Emden și Kassel. „Producția în Germania este mult prea scumpă”, susține compania.
Volkswagen explică criza printr-o comparație cu un… tort. Mai mulți oameni își doresc o felie din piața auto europeană, care devine din ce în ce mai mică. În viitor, în Europa vor fi vândute cu două milioane de vehicule mai puține pe an decât înainte de COVID, iar VW nu va ajunge la aproximativ 500.000 de mașini pe an. Există mai puține mașini, concurenți puternici, profituri insuficiente și provocări externe suplimentare.
Săptămâna trecută, presa germană a anunțat, citând surse din interior, că VW va concedia până la 30.000 angajați pe termen mediu și va reduce cheltuielile de cercetare și dezvoltare. Compania auto are, în total, 700.000 de angajați.
Sindicatele amenință cu greve
Șefii de sindicat au cerut informații clare cu privire la reducerile de locuri de muncă planificate și amenință cu greve.
„Grevele de avertisment sunt posibile. Dacă este necesar, zeci de mii de oameni vor sta în fața porților fabricii și pe străzile din locațiile Volkswagen”, a declarat liderul sindicatul IG Metall din Saxonia Inferioară, Thorsten Gröger.
Negocierile colective erau programate pentru sfârșitul lunii octombrie, dar au fost deja demarate în contextul crizei. IG Metall cere salarii mai mari cu șapte procente și cu 170 de euro mai mult pentru stagiari!
Volkswagen intenționează să închidă mai multe fabrici, pentru prima dată în istoria sa de aproape 90 de ani.