Președintele Michel Aoun a declarat aseară că este “inacceptabil” ca peste 2.700 de tone de nitrat de amoniu, o substanță extrem de inflamabilă, să fie depozitată în port, timp de șase ani, fără măsuri de siguranță, notează Al Jazeera.

Cel mai probabil, șeful statului libanez se referă la nava Rhosus, sub pavilion moldovenesc, care a fost oprită în portul Beirut în 2013, după ce aceasta acostase din cauza unor probleme tehnice. Vasul plecase din Georgia și se îndrepta spre Mozambic, unde urma să descarce încărcătura.

Nava Rhosus

Autoritățile libaneze au inspectat atunci nava și i-au interzis navigarea ulterioară din cauza că ar fi încălcat regulile de exploatare. Încărcătura explozibilă a fost confiscată în 2015 în depozitele portului.

Marinarii ucraineni de pe vas au fost repatriați, cu excepția comandantului și a altor patru membri ai echipajului, cărora li s-a interzis să părăsească nava.

Secțiunea în limba rusă a site-ului BBC.com scrie, de asemenea, despre Rhosus, citând tot TASS și un canal libanez.

“Agenția TASS relatează, citând sursele sale, că substanța explodată a fost livrată la Beirut pe nava moldoveană Rhosus, care transporta o marfă explozivă în Africa, dar a fost reținută de autoritățile libaneze pentru încălcarea normelor de funcționare. Acest lucru este relatat și de canalul LBC International, deși nu există nicio altă confirmare a acestor informații”, scrie BBC.com în rusă.

“Potrivit TASS, echipajul navei era ucrainean, dar în martie 2104, agenția de știri Interfax a raportat că o navă de marfă uscată din Moldova Rhosus a fost reținută în Liban cu o marfă de azotat de amoniu, la bordul căreia se aflau marinari ruși. Apoi s-au plâns că au fost lăsați în port fără un trai”, continuă siteul televiziunii britanice.

Nu există însă confirmări oficiale în ceea ce privește pe Rhosus, o navă sub pavilion moldovenesc, deținută de un proprietar rus și care ar fi folosit, în momentul reținerii, acum 7 ani, echipaj ucrainean.

 
 

Urmărește-ne pe Google News