Cele două pasaje care trebuie să traverseze Centura Capitalei, de la intersecțiile cu Șoseaua Berceni și Șoseaua Olteniței, sunt cerute de ani de zile de locuitorii din Sudul Bucureştiului, din cauza ambuteiajelor din zonă.
Abia în decembrie 2017, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitație serviciile de cadastru aferente celor două lucrări. Cele două contracte scoase la licitație de compania de drumuri presupun întocmirea de documentații cadastrale și rapoarte de evaluare “în vederea dobândirii prin expropriere sau transfer a imobilelor necesare realizării lucrării de utilitate publică”. Pentru ambele contracte, criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț.
Pentru construcția celor două pasaje, dar și pentru cei 23 de kilometri de Centură care urmează să fie modernizată ar urma să fie expropriate sau transferate de la alte insituții de stat aproximativ 380 de imobile aflate în orașul Popești-Leordeni și comuna Berceni din județul Ilfov, dar și din Sectorul 4 al Capitalei.
Potrivit anunțurilor publicate pe site-ul electronic de achiziții publice, banii pentru cele două contracte pentru servicii de cadastru provin din surse europene, cel mai probabil din programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Data limită pentru depunerea ofertelor este de 30 ianurie 2018, ora 18:00.
Proiect vechi, bani noi
Intersecţiile cu drumurile către comuna Berceni şi către Olteniţa ar fi trebuit să beneficieze de modernizare din bani europeni prin Programului Operaţional Sectorial Transporuri (POS-T) 2007-2013. Proiectul pentru Centura de Sud, între Autostrada către Piteşti şi Autostrada Soarelui, cuprindea mai multe faze şi fusese inclus, în 2014, pe o lista specială, acceptată de Bruxelles la finanţare pe vechiul program, potrivit DIGI24.
În iunie 2014, prin semnătura directorului de atunci, Narcis Neaga, proiectul a fost tras pe linie moartă prin suspedarea procedurilor premergătoare investiției. O lună mai târziu, fostul şef de la Drumuri era pus sub control judiciar şi acuzat de procurorii DNA de abuz în serviciu în legătură cu un contract pentru autostrada Sibiu – Orăştie. Drumul fusese inaugurat înainte de a fi gata și închis ulterior, din cauza fisurilor, potrivit mai multor rapoarte publice. Procurorii susţineau atunci că Narcis Neaga ar fi suspendat abuziv un contract de servicii privind supervizarea lucrărilor.
Citește și:
VIDEO/ Cum arată autostrada A3, între Șoseaua Petricani și Centura Capitalei
Mașină blocată în beton pe Centura Capitalei. Tronsonul a fost inaugurat în urmă cu trei săptămăni
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro