Andrei Marin, elev în clasa a XII-a la Colegiul Național Tudor Vianu, numără deja șapte ani de când participă la olimpiade.
În această perioadă s-ar fi pregătit intens pentru etapa pe școală a olimpiadei de fizică, desfășurată, de obicei, în luna decembrie. Continuă să studieze fizica intensiv, fiindcă vrea să dea la o universitate din străinătate, dar îi era mai ușor să se organizeze când avea un calendar competițional, relatează publicația Școala 9 BRD, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.
”Ar fi o dezamăgire. Până la urmă, e o întrerupere a ceea ce putem numi rutină – din clasa a șasea până acum. Pentru mine, calendarul anului școlar cuprindea acest element. Este o modificare foarte profundă, dincolo de toate acele schimbări ale pandemiei. Pentru mine și pentru ceilalți este o schimbare foarte mare a modului în care îmi organizez eu anul școlar”, a spus Andrei Marin.
Peste 200 de medalii la competiții internaționale au obținut anul trecut olimpicii români.
“Mi se pare extrem de nedrept”
Colega lui de ”Vianu”, Iulia Slănină, este elevă în clasa a X-a și în anii trecuți a participat la fazele naționale de la matematică, informatică, fizică și chimie. Cu excepția chimiei, s-a întors cu medalii de la toate. Anul ăsta țintea lotul internațional.
”Mie mi se pare extrem de nedrept. Nu înțeleg de ce nu s-au putut susține din moment ce olimpiadele internaționale s-au putut susține și România a avut echipe la olimpiadele internaționale. Nu văd cu ce ar fi diferit”, susține Iulia. Soluția ei este organizarea în mai multe sedii, cu măști și distanțare.
Eu mă pregătesc în continuare, dar mulți copii nu mai lucrează pentru că nu mai au motivație și mi se pare că nu e un lucru bun.
Citește în continuare mai multe despre nemulțumirile elevilor, profesorilor și părinților și cum văd ei rezolvată situația, pe Școala 9 BRD.
Foto: Shutterstock