Acești 10 milioane de oameni au fost țintiți prin intermediul celor 3.000 de reclame politice cumpărate din Rusia, despre care Facebook a recunoscut recent.

Facebook a mai anunțat că 44% dintre reclame au fost vizionate înainte de alegeri, iar 56% după acestea.

Reclamele în cauză, dar și proliferarea de știri false și propagandă au provocat furie împotriva Facebook, care nu s-a mișcat mai rapid să le interzică, dar și împotriva Rusiei, care s-a amestecat astfel în treburile interne ale SUA.

Zuckerberg și-a pus cenușă în cap

De altfel, Facebook a anunțat că va angaja 1.000 de oameni care să evalueze și să verifice reclamele de pe platforma sa.

De asemenea, Mark Zuckerberg – cofondator și director general al Facebook – și-a cerut scuze pentru modul în care a fost utilizată rețeaua de socializare.

Zuckerberg a fost intens criticat după ce în luna noiembrie a anului trecut a catalogat drept ”o nebunie” ideea ca știrile false și propaganda făcută pe Facebook ar fi influențat alegerile.

Propaganda rusă de pe Facebook, Twitter și Google

Pe lângă Facebook, inclusiv Google și Twitter au fost chemate la raport în comisiile Congresului SUA care anchetează implicarea Rusiei. Twitter a anunțat deja că postul rus Russia Today a cumpărat reclame de 274.000 de dolari pe rețeaua de microblogging.

 
 

Urmărește-ne pe Google News