„Este timpul să adoptăm un nou brand de companie care să cuprindă tot ceea ce facem pentru a reflecta cine suntem și ceea ce sperăm să construim. Sunt mândru să anunț că începând de astăzi, compania noastră este acum Meta”, a spus Mark Zuckerberg, la conferința anuală a Facebook, unde și-a prezentat viziunea despre „metavers”.
Noul nume al companiei reflectă mai bine activitatea ei, care se extinde dincolo de rețelele sociale, în domenii precum Realitatea Virtuală (VR), potrivit anunțului corporației.
Schimbarea de nume nu se aplică platformelor individuale precum Facebook, Instagram și WhatsApp, ci doar companiei-mamă.
Odată cu dezvăluirea noului nume, a fost prezentat și un nou logo al companiei, asemănător cu semnul matematic pentru infinit. În limba greacă „meta” înseamnă „dincolo de”, iar potrivit lui Mark Zuckerberg, „metaversul” va fi un univers online în care oamenii pot comunica, lucra sau se pot juca, folosind adesea căști VR. O lume digitală în care utilizatorii vor simți că sunt unul lângă celălalt, în ciuda faptului că sunt departe fizic.
„Când le trimit părinților mei un videoclip cu copiii mei, ei vor simți că sunt în acel moment cu noi”, a explicat Zuckerberg, adăugând că metaversul ar putea fi „succesorul internetului mobil”.
„Ne vom putea simți prezența – ca și cum am fi chiar acolo cu ceilalți oameni, indiferent cât de departe suntem de fapt. Vom fi capabili să ne exprimăm în noi moduri vesele, complet captivante”, a mai spus Zuckerberg.
Schimbarea numelui companiei Facebook vine într-un moment în care gigantul online se confruntă cu o serie de dezvăluiri ale unor foști angajați.
Frances Haugen, o fostă directoare din cadrul Facebook, a declarat în timpul unei audieri în Congresul american că site-urile și aplicațiile companiei sunt dăunătoare pentru copii și afecteză democrația și, cu toate că șefii Facebook știu cum să facă produsele mai sigure pentru utilizatori, nu fac schimbările necesare, alegând propriul profit.
„Produsele Facebook sunt dăunătoare copiilor, provoacă divizări şi slăbesc democraţia noastră. În acest moment nimeni nu îl trage la răspundere pe Mark. Banii se opresc la Mark”, a declarat Frances Haugen, în cursul audierii din Comisia Senatului pentru Comerţ, Ştiinţă şi Transporturi, după ce a oferit mai multe documente interne ale Facebook ziariștilor de la Wall Street Journal.
Recent, un alt fost angajat al Facebook a vorbit public despre cum compania refuză să împiedice răspândirea mesajelor care dezinformează și a teoriilor conspirației. Acesta a declarat pentru Washington Post că oficialii Facebook au refuzat de mai multe ori să aplice anumite reguli de siguranță ca să nu-l înfurie pe fostul președinte al SUA, Donald Trump, sau ca să nu oprească creșterea companiei.
Foto: Profimedia