Serviciul “Facebook Shops” le va permite firmelor care comercializează produse să creeze magazine digitale pe Facebook sau Instagram, funcţia fiind facilitată prin colectarea de informaţii despre ce vor membrii reţelei de socializare online, notează Mediafax.
Utilizatorii vor putea să caute produse, să trimită mesaje vânzătorilor şi să aranjeze cumpărarea; în unele cazuri, produsele vor putea fi cumpărate direct.
Facebook Shops, pe urmele rivalilor
Mark Zuckerberg, directorul Facebook, a declarat, într-un interviu acordat
Financial Times, că a accelerat planurile pentru ca noul serviciu să profite de creşterea exponenţială a comerţului online în contextul pandemiei. Acesta a explicat că gigantul din domeniul socializării online va utiliza date pentru a îmbunătăţi serviciul de publicitate.
“Dacă cineva accesează un magazin prin aplicaţia noastră sau dacă a cumpărat ceva, vom vedea acest lucru şi sperăm să folosim aceste date pentru a oferi recomandări mai bune pentru lucruri de care ar fi interesat în viitor”, a spus Mark Zuckerberg.
Aplicaţia Facebook Shops va ajuta companiile “să definitiveze conversia şi tranzacţiile de vânzări mai frecvent cu o rată mai mică de refuz”, a subliniat Zuckerberg. Acest lucru se va traduce în oferte mai multe pentru publicitate online.
În Statele Unite ale Americii, unde Facebook are un serviciu checkout prin Instagram, compania va colecta o mică taxă pentru acoperirea procesării cardurilor de credit şi monitorizarea fraudelor.
Vizează SUA și Europa Occidentală
Iniţiativa, cea mai semnificativă incursiune a Facebook în comerţul online, reprezintă o provocare pentru Amazon, în contextul numărului mare de utilizatori ai reţelei de socializare care ar putea accesa magazine digitale. Serviciul ar putea intra în concurenţă şi cu platforme de livrare a alimentelor precum Grubhub. Zuckerberg a sugerat că, pe termen lung, “ar fi bine” să fie facilitate servicii de tip comenzi online de la restaurante.
Fondatorul Facebook a subliniat însă că nu încearcă să imite experienţa tranzacţiilor complete specifice Amazon, ci va colabora cu servicii de comerţ online precum Shopify.
Mark Zuckerberg a explicat că noul serviciu al Facebook se va concentra pe zone dezvoltate ale lumii, precum SUA şi Europa Occidentală, unde compania are posibilitatea verificării producătorilor.