În urma scandalului Cambridge Analytica, Mark Zuckerberg a anunțat schimbări majore în rețeua de socializare cu scopul de a proteja datele utilizatorilor săi.
Una dintre aceste schimbări se va numi Clear History, anunțată de CEO-ul Facebook la conferința dezvoltatorilor F8.
Facebook lucrează la o opțiune care va permite utilizatorilor să șteargă istoria lor de browsing de pe rețea, în modul în care o poți șterge și la un browser convențional. Mai mult, utilizatorii vor putea vedea ce site-uri și aplicații trimit la Facebook date despre ei și vor putea șterge o parte dintre aceste date.
„După audierea din Congres am învățat un lucru: că nu am avut răspunsuri clare la unele întrebări despre date. Lucrăm pentru a ne asigura că totul va fi clar”, a declarat Mark Zuckerberg.
Mark Zuckerberg a fost audiat în Congresul SUA, la Comisia pentru Afaceri Juridice din Senatul SUA. Fondatorul Facebook a dat explicații în fața senatorilor, după scandalul Cambridge Analytica (CA).
Despre Clear History, Zuckerberg a spus: „Va fi un buton simplu pentru a șterge istoria de browsing de pe Facebook: pe ce ai făcut click, ce site-uri ai vizitat și așa mai departe”.
Zuckerberg a comparat Clear History, opțiunea care va fi gata în câteva luni, cu ștergerea cookie-urilor din browser și, cei care vor alege să șteargă toate informațiile posibile, vor trebui să se aștepte ca experiența generală pe Facebook să aibă de suferit, să fie mai complicată autentificarea pe unele site-uri și să dureze ceva timp până când Facebook îți învață din nou preferințele.
„După ce am trecut în revistă sistemele noastre am ajuns la concluzia că este genul de control pe care ar trebui să-l dețineți și exact cel pe care l-au cerut și grupurile care susțin dreptul la viață privată. Vom lucra cu acestea ca totul să iasă bine”, a mai spus Zuckerberg.
Scandalul CA a costat deja scump Facebook, a cărui capitalizare de piaţă a scăzut cu peste 80 de miliarde de dolari de la jumătatea lunii martie.
Scandalul privind distribuirea datelor personale ale utilizatorilor Facebook a luat o nouă amploare miercuri, 4 aprilie, după ce reţeaua socială a estimat la aproximativ 87 de milioane, faţă de 50 evocate până acum, numărul persoanelor ale căror date ar fi putut ajunge, fără cunoştinţa lor, în posesia companiei Cambridge Analytica.
Între timp, Facebook face o comisie pentru a cerceta rolul rețelor sociale în alegeri și în democrație.
Peste 112.000 de români sunt victime ale scurgerii de date de la Facebook către Cambridge Analytica.
Vezi ce mesaj trimite Facebook românilor cu date furate de Cambridge Analytica.