Cuprins:
Zuckerberg a precizat într-o discuție cu angajații că Meta va fi mai mică în 2023 decât în acest an. Acesta a mai spus că grupul va îngheța angajările, va restructura unele echipe pentru a reduce cheltuielile și își va realinia prioritățile.
„Pentru primii 18 ani ai companiei, noi am crescut practic rapid în fiecare an, recent însă veniturile noastre au devenit plate sau puțin mai mici pentru prima dată”, le-a spus Zuckerberg oamenilor.
Reducerea costurilor
Cofondatorul Facebook a spus că societatea va reduce bugetele pentru aproape toate echipele, chiar și cele care cresc, iar acestea vor decide cum să implementeze schimbările de personal.
Acest lucru înseamnă că pot să nu înlocuiască angajații care pleacă, să transfere oameni către alte echipe sau să „gestioneze oamenii care nu au succes”, conform afirmațiilor citate de Bloomberg.
„Am sperat că economia se va fi stabilizat mai clar până acum. Dar din ceea ce vedem nu prea pare, astfel că vrem să ne planificăm cumva conservator”, a mai spus Zuckerberg.
Acțiunile Facebook, scădere de 60% în acest an
Acțiunile Meta au scăzut cu 3,7% joi, iar de la începutul acestui an au scăzut cu 60%.
Reducerile de costuri sunt admiterea din partea Meta că veniturile din publicitate își încetinesc creșterea, ca urmare a competiției tot mai mari pentru atenția utilizatorilor.
TikTok, Apple și metaversul
Facebook are acum de înfruntat TikTok, în vreme ce compania are probleme și cu restricțiile privind modul de urmărire online a utilizatorilor de iPhone introduse de Apple.
Concomitent, Zuckerberg investește masiv în metavers, o lume virtuală imensă în care oamenii vor putea comunica. Facebook și-a schimbat numele în Meta pentru a sublinia parcursul său viitor către metavers.
Meta deține atât Facebook, cea mai mare rețea socială din lume, cât și Instagram, WhatsApp și Oculus.
Concurentul pentru Apple Watch, abandonat
Meta a anunțat anterior că înceținește angajările. Compania avea 83.500 de angajați la finalul lunii iunie și a angajat 5.700 de oameni în al doilea trimestru.
În timpul prezentării rezultatelor financiare din primul trimestru, Meta a anunțat că va reduce cheltuielile cu 3 miliarde de dolari. Inițial, cheltuielile erau programate să fie de 95 de miliarde de dolari în acest an.
Anterior, compania a anulat lansarea unui ceas inteligent cu două camere, care trebuia să concureze cu Apple Watch.
Google, Twitter, Snapchat
Meta nu este singura companie dependentă de publicitate care este lovită de probleme economice.
Twitter a anunțat înghețarea angajărilor în mai, cerând angajaților să își reducă cheltuielile cu deplasările și marketingul.
Google, deținut de holdingul Alphabet, a anunțat la rândul său că încetinește angajările în a doua jumătate a anului.
Snap, compania ce deține aplicația Snapchat, a concediat 20% din personal în luna august, conform publicației Bloomberg.