Anunțul face parte din campania de relații publice pe care compania o face pentru a bloca o posibilă reglementare dură a activităților de culegere de date personale.
Zuckerberg, audiat în Congresul SUA
Reamintim, Mark Zuckerberg – șeful Facebook – se află în Washington unde va fi audiat astăzi în Congres.
Facebook se află sub o enormă presiune publică după ce s-a aflat că firma de marketing politic a accesat datele a 50 de milioane de utilizatori ai rețelei sociale. Ulterior, Facebook a descoperit că sunt de fapt 87 de milioane, dar compania neagă și spune că sunt doar 30 de milioane de conturi.
Tim Cook, șeful Apple, a cerut reglementarea activităților Facebook, iar cofondatorul Apple Steve Wozniak și-a închis contul din cauza colectării de date private.
Parteneriat între mediul de afaceri și cel academic
Iată ce spune Facebook despre viitorul studiu:
”Suntem încântați de această inițiativă din două motive importante. În primul rând, considerăm că este un nou model important de parteneriat intre mediul de afaceri și cel academic. În al doilea rând, ultimii doi ani ne-au învățat că aceleași instrumente Facebook cu ajutorul cărora politicienii se conectează cu alegătorii lor, iar diferitele comunităţi dezbat probleme de interes, pot fi, de asemenea, utilizate în mod abuziv pentru a manipula și a înșela.
Am făcut progrese reale de la Brexit și de la alegerile prezidențiale din 2016 ale SUA în lupta împotriva știrilor false și a combaterii interferențelor străine, în alegerile din Franța, Germania, Alabama și Italia. Dar mai sunt multe de făcut – și nu avem toate răspunsurile. Această inițiativă va permite Facebook să învețe din sfatul și analiza experților externi, astfel încât să putem lua decizii mai bune și să facem progrese mai rapide.
Inițiativa va privi integral în viitor. Scopul nostru este de a înțelege impactul Facebook asupra viitoarelor alegeri – cum ar fi Brazilia, India, Mexic și alegerile intermediare din SUA – și să ne informăm cu privire la viitoarele noastre decizii legate de produsele și politicile noastre. Termenul inițial al comisiei va fi de un an, iar componența va fi stabilită în următoarele săptămâni. Suntem dornici să avem o gamă largă de experți – cu diferite viziuni politice, expertiză și experiențe de viață, gen, etnie, dintr-o gamă largă de țări”.
De altfel, miliardarul american George Soros a acuzat recent că Facebook și Google sunt pericole la adresa democrației.
Comitetul va alege beneficiarii, aceștia vor face studii
Scopul final este ca Facebook să să se asigure că dispune de sistemele potrivite.
”Subiectele specifice pot include dezinformarea, polarizarea conținutului, promovarea libertății de exprimare și de asociere, protejarea alegerilor interne de intervenția străină și implicarea civică”, se mai arată în comunicat.
Întrucât comisia identifică domeniile pentru a evalua eficacitatea Facebook, aceasta va colabora cu Facebook pentru a elabora cereri de propuneri de cercetare.
În conformitate cu protocoalele academice standard, propunerile vor face obiectul unei evaluări riguroase.
Pe baza contribuției din cadrul procesului de evaluare, comitetul va selecta, în mod independent, beneficiarii care vor primi fonduri de la fundațiile de susținere și, dacă este cazul, date de confidențialitate protejate, de la Facebook.
Furnizarea accesului la informații se va face protejând în același timp confidențialitatea.
Datele, păstrate exclusiv pe serverele Facebook
Orice propunere prezentată prin acest proces trebuie mai întâi să fie revizuită de către un Consiliu Universitar de Evaluare Instituțională (IRB) sau echivalentul lui internațional. Iar atunci când se solicită date Facebook, propunerile vor face obiectul unei revizuiri suplimentare de confidențialitate și de cercetare de către echipele Facebook – precum și de experții externi în domeniul confidențialității, pe care comisia îi identifică.
Datele vor fi păstrate exclusiv pe rețeaua globală de servere securizate a Facebook și vor face obiectul unui audit permanent. Comitetul va supraveghea publicarea, asigurându-se că sunt raportate numai rezultate agregate și anonime.
Compania își pune cenușă în cap
”A fost greu să observăm o interferență străină în alegerile prezidențiale din 2016 ale SUA, precum și problemele cu conturile și știrile false. Echipele noastre au făcut progrese importante de atunci. Prin colaborarea cu comunitatea academică, îi putem ajuta pe oameni să înțeleagă mai bine impactul larg al social media asupra democrației – precum și să ne îmbunătățim activitatea, pentru a proteja integritatea alegerilor”, se mai arată în comunicat.
Inițiativă va fi finanțată de Fundația John și Laura Arnold, Fondul pentru Democrație, Fundația William și Flora Hewlett, Fundația John S. și James L. Knight, Fundația Charles Koch, Rețeaua Omidyar și Fundația Alfred P. Sloan.