Mai mulți parlamentari britanici s-au plâns că Facebook face foarte puține în vederea cercetării dovezilor care arată că Rusia s-a implicat în manipularea platformei sociale și a interferat cu dezbaterile pentru referendum.
Investigația vine după ce Facebook a recunoscut că Rusia s-a implicat în alegerile din SUA, după ce inițial a negat.
În decursul cercetărilor sale, Facebook a descoperit că 126 de milioane de americani au văzut postările publicate de către postacii ruși. Alte 20 de milioane au văzut mesaje similare pe Instagram, rețea deținută tot de Facebook.
Dezinformarea, armă cibernetică
Pe lângă gigantul social, atât Twitter, cât și YouTube – divizie a Google – se află sub o presiune tot mai intensă în SUA și Europa pentru a stopa națiunile care folosesc tehnologia pentru a interfera cu treburile interne ale altor țări.
Anul trecut, Facebook a suspendat 30.000 de conturi cu câteva înainte de alegerile prezidențiale din Franța în încercarea de a stopa propagarea de știri false, dezinformări și spam.
Facebook modifică algoritmul
Recent, Mark Zuckerberg – fondatorul Facebook – a anunțat schimbări importante asupra modului în care funcționează rețeaua socială. Mai exact, oamenii vor vedea mai puține postări din partea companiilor sau presei și mai mult din partea prietenilor. Astfel, știrile false sunt ascunse odată cu restul.