Facebook dispune deja de o investiție masivă în domeniul realității virtuale, după preluarea Oculus în 2014 cu 3 miliarde de dolari. De altfel, Oculus s-a aliat în acest an cu Xiaomi pentru lansarea unor căști de realitate virtuală care să nu necesite conectarea la un calculator.

Acum, Ficus Kirkpatrick, directorul unității de realitate augmentată, a confirmat pentru sursa citată că Facebook lucrează la un astfel de produs. Acesta a afirmat că vrea ca acești ochelari să devină realitate.

În 2016, la conferința F8, Mark Zuckerberg – cofondator și director general al Facebook – anunța că realitatea augmentată este scopul final al companiei sale.

Diferența între realitatea virtuală și cea augmentată

În timp ce în realitatea virtuală (VR) ești total cuprins de o lume nouă, generată de software, în realitatea augmentată (AR) se juxtapun elemente ale realității cotidiene, fizice, cu elemente generate de software, precum hărți, direcții, informații suplimentare.

Părăsirea corabiei

Între timp, ambii fondatori Oculus au părăsit corabia, atât Palmer Luckley, cât și Brendan Iribe, ultimul chiar zilele trecute. Aceștia s-au alăturat fondatorilor Instagram și WhatsApp, toți aceștia părăsind Facebook.

Facebook nu este singura companie care vrea să dezvolte ochelari inteligenți. Google are deja o astfel de inițiativă, numită Google Glass. De asemenea, presa a scris despre Apple că testează astfel de dispozitive.

Apple a pariat deja încă de anul trecut pe realitatea augmentată, prin lansarea unor capacități pe iPhone X.

Facebook începe să lanseze produse hardware

Recent, Facebook s-a lansat și în lumea boxelor inteligente, la concurență cu Amazon și Google.

Anterior, Facebook a produs și o serie de smartphone-uri în parteneriat cu HTC, dar și o versiune de Android care să cuprindă serviciile sale. Telefoanele Facebook și Androidul său nu au prins însă la public.

Urmărește-ne pe Google News