Compania și alți furnizori online de reclame plătite, precum Google și Twitter, au oferit mult timp asistență gratuită pentru a consolida relațiile în cazul unor evenimente majore, precum alegerile prezidențiale.
Brad Parscale, care a condus campania de publicitate online al lui Donald Trump în timpul alegerilor prezidențiale, a spus că mesajele publicate pe Facebook au fost cruciale pentru victoria candidatului. De altfel, reprezentanții Facebook au precizat că i-au oferit ajutor și lui Hillary Clinton, însă ea a ales o variantă cu o amploare mai mică.
Documentele obținute de Bloomberg arată că 44 de milioane de dolari au fost cheltuiți pe reclame publicate pe Facebook pentru campania lui Donald Trump, în perioada iunie-noiembrie 2016. În schimb, Hillary Clinton a alocat 28 de milioane de dolari în timpul campaniei, în acest scop.
Deocamdată Google şi Twitter nu au declarat dacă vor lua o decizie în privința renunțării acordării acestui sprijin.
Potrivit sursei citate, Facebook, Twitter, and Google au fost folosite drept „consultanți cvasi-digitali” în campaniile electorale din Statele Unite din 2016, așa cum reiese din concluzia unui studiu realizat de cercetătorii Universității Carolina de Nord și ai Universității Utah.
Aceste companii i-au sprijinit în mod activ pe coordonatorii campaniilor politice să-și conceapă strategia de comunicare, sugerându-le cum să segmenteze audiența mesajelor, susțin autorii studiului.
Implicarea Facebook în campania lui Donald Trump a intrat în vizorul parlamentarilor americani, după ce compania a constatat că datele private ale utilizatorilor au fost folosite în mod abuziv de Cambridge Analytica, compania care i-a oferit consultanță lui Trump în timpul campaniei.
Citește și Primul telefon mobil din lume a împlinit 35 de ani. ”Cărămida” Motorola costa o avere