Căutările pe internet, cumpărăturile online… Toţi
utilizatorii primei reţele de socializare mondiale vor putea de acum înainte să
consulte aceste informaţii, colectate de Facebook pentru a direcţiona
anunţurile publicitare şi, cu ajutorul unui buton special, le vor putea şterge.
Instrumentul, denumit ”Off-Facebook Activity” (activitate
în afara platformei Facebook), oferă reţelei de socializare ”un nou nivel de
transparenţă şi de control”, a precizat CEO-ul său, Mark Zuckerberg, într-un
mesaj publicat pe blog.
”Începând de astăzi, instrumentul nostru Off-Facebook Activity este disponibil pentru utilizatorii de Facebook din întreagă lume”, a precizat acesta.
Rețeaua Facebook, intens criticată
Reţeaua Facebook a fost intens criticată după
dezvăluirile apărute în ultimii ani despre modalitatea în care colectează şi
utilizează datele utilizatorilor.
”Lucrăm la această problemă de ceva vreme întrucât am
fost nevoiţi să ne reconstruim unele dintre sisteme ca acest lucru să devină
posibil”, a mai adăugat Zuckerberg.
Mark Zuckerberg a subliniat că utilizatorii de
Facebook vor fi invitaţi să-şi consulte datele în momentul accesării contului
în cadrul unui ”bilanţ de confidenţialitate” iniţiat de reţeaua de socializare.
Acest instrument va face ca anumite practici Facebook
să devină mai transparente, cum ar fi tehnica de direcţionare a anunţurilor
publicitare.
”Alte companii ne trimit informaţii despre activitatea
pe site-urile lor, pe care noi le utilizăm pentru a oferi publicitate
relevantă.
Veţi putea vedea de acum înainte un rezumat al acestor
informaţii, pe care le veţi putea şterge dacă doriţi”, a comentat Mark
Zuckerberg.
Imagine șifonată
Facebook face eforturi pentru a-şi restabili imaginea după seria de scandaluri pe tema gestiunii datelor personale, în special în urma scandalului Cambridge Analytica, compania din Marea Britanie care a folosit datele personale a zeci de milioane de utilizatori de Facebook fără ştirea lor în scopul influenţării alegerilor prezidenţiale din 2016 în favoarea lui Donald Trump.
”Unul dintre principalele noastre obiective pentru
deceniul care urmează este consolidarea protecţiei vieţii private în beneficiul
tuturor”, a declarat Mark Zuckerberg.
”În săptămânile care vor urma, vom încuraja aproape
două miliarde de persoane din lumea întreagă să-şi revizuiască parametrii de
confidenţialitate”, a subliniat acesta.