UPDATE ora 22: Numărul de raportări privind probleme de funcționare a aplicației Facebook a scăzut, potrivit Down Detector, dar în continuare există persoane care semnalează că au dificultăți în folosirea rețelei de socializare. Cele mai multe dintre acestea, peste 50%, țin de probleme de conectare.
„Facebook este oprit temporar pentru lucrări necesare de întreținere, dar îl vei putea accesa din nou peste câteva ore”, este mesajul afișat de aplicație în momentul în care utilizatorii au încercat să acceseze Facebook.
Problemele de conectare apar în special pentru utilizatorii care doresc să acceseze aplicația de pe un dispozitiv mobil.
Numeroși utilizatori au raportat și pe DownDetector probleme în funcționarea celei mai populare aplicații de socializare, în numeroase state.
„Bun venit în noua lume a oamenilor Meta. Așteptați-vă la mai multe pene neașteptate în viitor”, a comentat un utilizator pe pagina Down Detector.
Probleme extinse privind utilizarea Facebook au fost semnalate și pe 4 decembrie. „Ne pare rău, ceva a mers prost”, a fost mesajul afișat de aplicație, inclusiv pentru utilizatorii din România.
Sute de persoane au raportat că au probleme în a folosi Facebook. „Facebook este picat mai des decât este funcționabil. Am timp de pierdut”, s-a plâns o persoană.
Cele mai mare probleme au fost însă pe 4 octombrie, când Facebook, Instragram, Messenger și WhatsApp au picat pentru șase ore la nivel global. O eroare de configurare care a făcut ca serverele să devină inaccesibile ar fi fost în spatele problemei, potrivit explicațiilor experților.
Ulterior, compania condusă de Mark Zuckerberg și-a schimbat numele din Facebook în Meta într-o operațiune de rebranding majoră care a avut loc în timp ce gigantul online se confruntă cu un val de critici privind efectele nocive pe care le are asupra utilizatorilor.
Frances Haugen, o fostă directoare din cadrul Facebook, a declarat în timpul unei audieri în Congresul american că site-urile și aplicațiile companiei sunt dăunătoare pentru copii și afecteză democrația și, cu toate că șefii Facebook știu cum să facă produsele mai sigure pentru utilizatori, nu fac schimbările necesare, alegând propriul profit.