Pe ultimul trimestru al anului trecut, gigantul a anunțat un câștig net de ”doar” 4,2 miliarde de dolari, după ce compania a fost obligată să pună deoparte 2,27 miliarde de dolari pentru a acoperi cheltuielile aduse de schimbările Codului Fiscal din SUA.
Per total, veniturile Facebook au urcat anul trecut cu 49%, iar profitul net a crescut cu 56%.
De asemenea, brandul Facebook este acum în top 5 mondial, după Amazon, Apple, Google și Samsung.
Acuzată pentru știrile false și propaganda rusă
Pe de altă parte, Facebook a avut anul trecut un an foarte greu. După ce inițial a negat posibilitatea ca știrile false să aibă vreun efect în alegerea lui Donald Trump ca președinte al SUA, Facebook a recunoscut ulterior că postările trollilor ruși au ajuns la 126 de milioane de americani. Alte 20 de milioane de cetățeni au văzut propaganda rusă pe Instagram.
Mai multe comisii ale Congresului american anchetează implicarea Rusiei în alegeri, iar parlamentarii americani au adus acuze grave Facebook.
Miercuri, membrii congresului au cerut mai multe date de la Facebook și Twitter în privința boților din Rusia.
Iar scandalul nu a rămas doar în SUA: Facebook investighează și implicarea Rusiei în referendumul pentru Brexit din Marea Britanie.
Magnatul Rupert Murdoch a cerut ca Facebook să plătească pentru știrile de calitate de pe platforma sa, la fel cum fac furnizorii de cablu, în vreme ce miliardarul George Soros a acuzat Facebook că a devenit un pericol la adresa democrației, la fel ca și Google.
Urmează mari schimbări la Facebook
Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a declarat că societatea vrea să treacă de la un consum ”pasiv” de știri și video la construirea de conexiuni mai personale între utilizatorii săi. Schimbările ar putea duce la scăderea timpului petrecut de oameni pe Facebook.
Acțiunile Facebook au scăzut cu 5% în urma anunțurilor. Totuși, gigantul valorează 543 de miliarde de dolari. Pe lângă Facebook, gigantul mai deține și rețeaua de partajare foto Instagram și aplicațiile de chat WhatsApp și Facebook Messenger.
Instagram va lansa în acest an o aplicație proprie de mesagerie.