În ultimele luni, rețeaua socială se confruntă cu presiuni pentru găsirea unei soluții în vederea stopării fenomenului „fake news” după îngrijorările legate de impactul acestora în alegerile din Statele Unite și Europa și al temerilor potrivit cărora acestea ar putea afecta încrederea furnizorilor de publicitate în Facebook.
Luni, Facebook a anunțat o nouă strategie pentru contracararea știrilor false în Marea Britanie, cu numai o lună înainte ca britanicii să meargă la urne. Potrivit companiei, a fost introdusă o tehnologie care permite o mai bună identificare a conturilor care răspândesc mesaje tip spam sau știri false — printre metodele folosite numărându-se depistarea tiparelor celor care publică în mod repetat aceleași lucruri — și ca răspuns au fost șterse „zeci de mii” de conturi.
Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, a încercat inițial să minimizeze problema știrilor false susținând că acestea reprezintă doar o fracțiune din ceea ce apare pe site. Însă în lunile recente a introdus o serie de inițiative, inclusiv restricționarea reclamelor la site-uri „fake news”, furnizarea de ponturi utilizatorilor privind depistarea știrilor false și amplasarea unor alerte în dreptul subiectelor controversate.
Îngrijorările privind știrile s-au iscat în preajma alegerilor prezidențiale din Statele Unite când s-a avansat ideea că grupurile de extremă dreapta au răspândit minciuni legate de candidata Hillary Clinton pentru a influența procesul votului. Acest lucru a contribuit la creșterea îngrijorărilor cu privire la alegerile prezidențiale din Franța și a celor din iunie, din Marea Britanie, dar și din Germania.