News Feed-ul reprezintă partea centrală a Facebook și conține un șir nesfârșit de postări, de la fotografii ale prietenilor, nouăți anunțate de către aceștia sau membri ai propriei familii, dar și postări ale paginilor sau companiilor pe care le placem, materiale ale celebrităților sau reclame plătite.

Testul realizat de către Facebook va oferi utilizatorilor două fluxuri: unul conceontrat pe prieteni și familie si altul dedicat paginilor la care utilizatorul a dat Like.

Acesta se derulează în Slovacia, Serbia, Bolivia, Guatemala, Cambodgia și Sri Lanka.

Dacă va fi adoptată la nivel global, măsura ar putea forța pe toți cei care au pagini, de la ziare și muzicieni la echipe de fotbal, să plătească pentru noi reclame în cazul în care vor ca informațiile lor să apară în fluxul destinat prietenilor.

Facebook are acum peste 2 miliarde de utilizatori, dar compania nu a anunțat vreun plan pentru lansarea la nivel global a celor două fluxuri.

Dacă vrei să apari, trebuie să plătești

Gigantul testează deseori tot felul de modificări în speranța optimizării modului în care oamenii stau pe rețeaua sa. Câteodată astfel de modificări devin permanente, alteori nu.

În funcție de cum reacționează utilizatorii din cele șase state de test, cele două News Feed-uri ar putea aduce mai puține știri în fața oamenilor.

Testul a început deja să afecteze traficul unor publicații mici, potrivit unui jurnalist din Slovacia, care a postat pe Medium.

Scandalul știrilor false

Știrile false sunt unul dintre subiectele fierbinți cu care trebuie să se confrunte Facebook acum, după ce a recunoscut că sute de conturi false au împrăștiat propagandă în SUA în timpul alegerilor prezidențiale de anul trecut, iar acestea au fost văzute de 10 milioane de americani.

Inclusiv Mark Zuckerberg, fondatorul și directorul general al Facebook, și-a cerut scuze public pentru faptul că invenția sa a fost folosită astfel pentru influențarea alegerilor.

Facebook a anunțat recent că va angaja o mie oameni care să verifice reclamele politice cumpărate prin intermediul platformelor sale.

De asemenea, Facebook a început recent să ofere posibilitatea ca ziarele și revistele să poată oferi abonamente cititorilor lor prin intermediul rețelei sociale.

Ineficiență cronică

Pe de altă parte, Steve Ballmer – fost director general al Microsoft și actual investitor în Twitter – a declarat de curând că Facebook nu poate lupta cu știrile false și că nu se poate transforma în ”Poliția Știrilor”.

De altfel, inclusiv un studiu recent arăta că măsurile luate de Facebook împotriva proliferării de știri false nu dau rezultate.

 
 

Urmărește-ne pe Google News