Aceasta vine în contextul în care Facebook se află sub o imensă presiune în SUA, din cauza amestecului Rusiei în alegerile prezidențiale din SUA în 2016. Facebook a recunoscut că a primit 100.000 de dolari în reclame plătite de către o serie de pagini și conturi false, iar acestea vizau propagarea de știri false în SUA. Trolli ruși au cumpărat peste 3.000 de reclame, iar Facebook a anunțat că le va face publice.

Mark Zuckerberg, cofondator și director general al Facebook, și-a cerut scuze public de Yom Kippur pentru faptul că rețeaua socială a fost folosită pentru a diviza oamenii, potrivit TechCrunch.

O ”nebunie” de știri false și propagandă

Scuzele lui Zuckerberg vin în contextul în care acesta declara în noiembrie, după alegerile din SUA, că este o ”nebunie” să te gândești că știrile false propagate pe Facebook ar fi avut un efect în alegerea lui Donald Trump în SUA. Colac peste pupăză, inclusiv Donald Trump l-a atacat pe Zuckerberg săptămâna trecută, acuzând că Facebook ar fi ”anti-Trump”.

Numai că mai mulți antreprenori din domeniul online îl critică puternic pe Zuckerberg.

”Oh, fostul ateu Mark Zuckerberg a devenit deodată așa religios din moment ce țintește să fie președintele lumii. Ca să fie foarte clar: n-am nicio problemă în a fi ateu; problema este folosirea religiei drept o unealtă politică”, a scris pe Twitter Marco Gomes, cofondator al platformei de publicitate Boo Box, din Brazilia.

”Iertarea este respinsă atât de către Dumnezeu, cât și de umanitate, din moment ce tu și Sheryl (Sheryl Sandberg – directorul operațional al Facebook, n.r.) șiați ce se întâmplă, ați condamnat asta și apoi ați mințit atât în privința existenței fenomenului și a impactului său”, a scris și Matt Ocko, partener la fondul de investiții Data Collective.

 
 

Urmărește-ne pe Google News