Cuprins:
Angajații Electrica sunt chemați la birou, dar nu pot lucra efectiv. Accesul la laptopuri este restricționat din cauza sistemului blocat. Reprezentanții companiei au declarat că se lucrează la remedierea problemelor, însă sistemele rămân nefuncționale.
Impactul asupra clienților
Milioane de clienți vor întâmpina dificultăți cu facturarea în perioada următoare. Facturile nu vor fi emise la timp, iar alte servicii sunt afectate:
- Încheierea de noi contracte este imposibilă
- Trimiterea indexului nu poate fi efectuată
- Site-ul companiei nu funcționează
Detalii despre atac
Hackerii au încercat să cripteze sistemele Electrica și să ceară o răscumpărare. Deși atacul a fost oprit la timp, problemele persistă.
Nu există încă o estimare privind rezolvarea situației. Reprezentanții Electrica nu au oferit un termen pentru remedierea acestei probleme.
Clienții sunt sfătuiți să rămână informați prin canalele oficiale ale companiei pentru actualizări viitoare privind situația facturării și a serviciilor afectate.
Ce a apărut pe site-ul Electrica
,,Având în vedere atacul cibernetic la care a fost supus Grupul Electrica, compania noastră a luat o serie de măsuri cu caracter temporar, pentru protecția infrastructurii IT, ce au ca efect unele disfuncționalități în interacțiunea cu clienții. Astfel, următoarele servicii dedicate clienților noștri sunt indisponibile pentru moment:
Call center-ul Electrica Furnizare;
Asistentul virtual E-chat;
Formularul de contact online;
Adresa de e-mail clienti@electricafurnizare.ro.
De asemenea, ne aflăm în imposibilitatea de a prelua și trata solicitările dumneavoastră formulate în cadrul punctelor de relații cu clienții ale companiei.
Mulțumim pentru înțelegere!”