În dosarul înaintat acum către FAA, FedEx vorbește despre faptul că „în ultimii ani, în mai multe incidente din străinătate, aeronavele civile au fost atacate de sistemele portabile de apărare aeriană” și cere permisiunea de a instala pe avioanele sale cargo un sistem de apărare antirachetă, bazat pe o tehnologie cu laser cu infraroșu de înaltă energie.
Este vorba despre un dispozitiv de apărare care acționează asupra rachetelor datorită efectului termic al energiei trimise în câmpul infraroșu.
Documentul FAA spune că FedEx a început procesul de aprobare guvernamentală pentru modificarea A321-200 încă din 2019.
FAA stipulează că orice aprobare trebuie să includă „mijloace care împiedică activarea accidentală a sistemului la sol, inclusiv în timpul întreținerii avioanelor și a manipulării”, deoarece accidentele cu laser „pot avea ca rezultat leziuni ale ochilor și ale pielii”.
Până în prezent, un singur avion FedEx s-a prăbușit, pe 23 martie 2009. Atunci, piloții au fost nevoiți să aterizeze în condiții extreme, cu vânt puternic, iar aparatul a coborât de câteva ori aproape de pistă, înainte ca aripa să lovească solul. Aparatul a luat foc, iar cei doi piloți au murit în incendiu.