O multime de femei frumoase te atrag catre standuri si masini pe care de obicei le vedem in filmele SF. Asa ar putea fi caracterizata pe scurt atmosfera Salonului International Auto de la Frankfurt, in Germania. Daca pana acum constructorii auto erau obisnuiti sa lanseze motorizari care mai de care mai puternice si masini cu multe stele la capitolul confort sau siguranta, in acest an situatia sta altfel.
Vedetele salonului sunt masinile ecologice, cu emisii din ce in ce mai reduse de noxe. Termenii flexi fuel, adica bio-diesel sau etanol, ori motorizare electrica se pot auzi la fiecare stand. Salonul se inchide pe 23 septembrie.
Nissan Mixim
Modelul Mixim de la Nissan e de departe cel mai neconventional model prezent la salon. Propulsat de doua motoare electrice alimentate de baterii reincarcabile, asemanatoare celor de pe telefoanele mobile, Mixim se adreseaza tinerilor pasionati de tot ce inseamna multimedia si Internet. Masina a fost dotata cu un motor pentru rotile din fata si cu un al doilea pentru cele din spate.
Interiorul masinii aduce mai degraba cu cel al unui avion de vanatoare, fiind aproape identic cu cel al legendarei McLaren F1. Scaunul soferului a fost amplasat central, fiind flancat de alte doua scaune destinate pasagerilor, iar pe post de volan, Nissan a amplasat o mansa. Bordul e format dintr-un ecran LCD panoramic, pe care sunt afisate toate informatiile
Dacia Sandero va costa intre 5.000 si 10.000 de euro
Masina care i-a pus pe jar pe romani se numeste Dacia Sandero. Daca luni, in momentul anuntului oficial privind lansarea noului model care va purta din 2008 sigla Dacia, in Europa, presedintele Renault, Carlos Ghosn, anunta un pret maxim de 10.000 de euro, sub protectia anonimatului, un alt oficial al Renault ne-a declarat in exclusivitate, o zi mai tarziu, ca pretul de plecare al viitorului Logan va fi de 5.000 de euro. Astfel, de la anul vom avea o noua masina de productie autohtona ceva mai mica decat Loganul obisnuit, cu un pret care variaza intre 5.000 si 10.000 de euro, in functie de motorizare si dotari.
Opel FlexTreme
Opel FlexTreme poate fi considerat ‘ambasadorul vehiculelor electrice. Masina e propulsata de un motor hibrid, insa performanta o constituie emisiile de bioxid de carbon, in jur de 40 de mg pe kilometru. Motorul diesel din dotare este cel de 1.3 litri CDTI, intalnit si la Corsa. Varianta electrica are o autonomie de 55 de kilometri la o singura incarcare.
Pentru a sustine cauza ecologica, FlexTreme a fost dotat cu un spatiu de depozitare suplimentar sub portbagaj (foto dreapta) pentru doua Segway-uri, revolutionarele dispozitive de transport de persoane (foto stanga). Segway este, de asemenea, propulsat de un motor electric
Citro?n Cactus
Citro?nul Cactus va fi cu siguranta adorat de fanii masinilor economice. E propulsat de un motor hibrid-diesel, iar consumul este estimat la 3,4%. Motorul diesel are 70 de cai putere, in timp ce motorul electric, doar 30 de cai putere.
Masina e dotata cu o cutie automata cu 5 viteze, are o lungime de 4,2 metri si o greutate de 1.306 kilograme. Confortul la volan e sporit mai ales de plafonul transparent al masinii.